نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:14 ب.ظ

اتصال زنجیره نوآوری اروپا با هدف تقویت هم افزایی

1391/04/19

مؤسسه نوآوری و فناوری اروپا (EIT) و همکاری اروپا در علم و فناوری (COST) برای تقویت همکاری بین دانشمندان، مشاغل و نوآوران با هم متحد می شوند.

رونالد دی بروین، مدیر انجمن COST، و مارتین کرن، مدیر EIT توافقنامه همکاری جدیدی را برای تقویت و تقویت همکاری در جوامع EIT و COST امضا کردند. با  ایجاد یک منطقه تحقیقاتی جدید اروپایی، مشارکت بین EIT و COST موسسات تحقیقاتی، مشاغل و شهروندان را قادر می سازد تا نوآوری های خود را بیشتر توسعه دهند و فرصت های جدید بازار را کشف کنند.

با امضای یادداشت تفاهم، COST و EIT توافق کردند که برای شناسایی هم افزایی و فعالیت های تکمیلی، به عنوان مثال در تقویت نوآوری در بالکان غربی، همکاری کنند. این امر به ایجاد تأثیر قوی‌تر، رشد اقتصادی پایدار، مشاغل و معیشت بهتر و بازده بهتر سرمایه‌گذاری عمومی کمک می‌کند.

مارتین کرن، مدیر گفت در EIT هدف ما به عنوان بزرگترین اکوسیستم نوآوری اروپا با تقریبا 3000 شریک تجاری، آموزشی و تحقیقاتی ارائه نوآوری برای حل چالش های جهانی است. همکاری ما با COST به ما این امکان را می دهد که به طور مکمل روی اولویت های مشترک کار کنیم، به عنوان مثال برای ایجاد ظرفیت نوآوری در کشورهای بالکان غربی. با همکاری به عنوان شریک، فرصت های جدیدی برای محققان و نوآوران ما باز خواهد شد.

   رونالد دی بروین گفت :  زمانی که طولانی‌ترین و یکی از جوان‌ترین سازمان‌های تامین مالی RTDI اروپا نیروهای خود را برای اتصال بیشتر زنجیره نوآوری به هم می‌پیوندد، لحظه‌ای عالی است. هدف ما این است که با فراهم کردن فرصت‌های شبکه‌سازی و فرصت‌های تامین مالی بعدی برای محققان و نوآوران، به طور کامل هم افزایی را بررسی کنیم. همکاری با EIT منطقه جدید تحقیقات اروپایی را بیشتر تقویت خواهد کرد و ظرفیت اروپا را برای مقابله با چالش های علمی، فناوری و اجتماعی تقویت خواهد کرد.

به عنوان اولین گام، برنامه EIT Jumpstarter به عنوان منطقه ای برای همکاری با طرح های COST شناسایی شده است. این برنامه پیش شتاب دهنده انجمن نوآوری EIT از نوآوران اولیه از کشورهای مرکز شرق و جنوب اروپا پشتیبانی می کند. COST و EIT متقاعد شده اند که تحقیق و نوآوری محرک های کلیدی برای رشد پایدار و رقابت هستند. ادغام بهتر مثلث دانش و پیشبرد عملکرد نوآوری بیشتر کشورها و مناطق آنها در سراسر اروپا، پیش شرطی برای ارتقای عملکرد اروپا در رقابت جهانی و تضمین آینده ای پایدار برای همه است. هدف هم افزایی بین هر دو سازمان ایجاد فعالیت های مکمل با پتانسیل عظیم برای ایجاد تأثیر یکدیگر است.

شبکه‌های همکاری اروپا در علم و فناوری (COST) به طور مؤثری شکاف نوآوری و شکاف‌های مشارکت در اروپا را پر می‌کنند و طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای نسل‌های جوان محققان و نوآوران فراهم می‌کنند. تحقیقات بین رشته ای اغلب به اکتشافات، نوآوری ها و پیشرفت هایی منجر می شود که در جاه طلبی برای افزایش مشاغل، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان اروپا و محیط زیست بسیار مهم هستند. COST به عنوان بخشی از اولویت‌های استراتژیک خود، فعالیت‌های اضافی مانند کمک هزینه مبتکران COST را معرفی کرده است، که با هدف بررسی پتانسیل نوآوری، برای ایجاد پل تحقیقات علمی بیشتر در اقدامات COST و برنامه‌های کاربردی قابل فروش و/یا بودجه‌های بعدی انجام می‌شود.

موسسه اروپایی نوآوری و فناوری EIT یک نهاد اتحادیه اروپا است که توسط در سال 2008 برای تقویت توانایی اروپا برای نوآوری ایجاد شد. EIT بخشی جدایی ناپذیر از Horizon Europe، برنامه چارچوب اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری است. EIT از توسعه مشارکت های پویا و بلندمدت اروپایی در میان شرکت های پیشرو، آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزش عالی پشتیبانی می کند. این مشارکت‌ها، انجمن‌های دانش و نوآوری EIT نامیده می‌شوند و هر کدام به یافتن راه‌حل‌هایی برای یک چالش جهانی خاص، از تغییرات آب و هوا و انرژی پایدار گرفته تا زندگی سالم و غذا اختصاص دارند.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *