نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:21 ب.ظ

ارایه موتور موشک کاملاً چاپ شده سه بعدی با دستیابی به نیروی رانش کامل

کریس یانگ -27 آوریل 2022 -یک استارتاپ موتور موشک کاملاً چاپ شده سه بعدی خود را با دستیابی به نیروی رانش کامل نشان می دهد – لانچر موتور E-2

یک بیانیه مطبوعاتی نشان می دهد که شرکت فضایی خصوصی Launcher برای اولین بار نیروی محرکه کامل موتور E-2 چاپ سه بعدی خود را نشان داد.لانچر در حال کار بر روی ساخت موشک لانچر لایت خود است که با هزینه کم در مدار پرواز می کند و امکان چرخش سریع ماموریت های ماهواره ای را با محموله هایی با وزن تا 150 کیلوگرم فراهم می کند.

این خودروی پرتابی که هنوز در حال توسعه است از موتورهای E-2 پرینت سه بعدی استفاده می کند که در آخرین به روز رسانی ویدیویی Launcher نشان داده شده است .

آزمایش رانش در مقیاس کامل نشان داده شده در ویدئو در مرکز فضایی استنیس ناسا در می سی سی پی انجام شد. این یکی از اولین نقاط عطف موفقیت‌آمیز این شرکت برای ارسال موشک خود به مدار و پیوستن به فهرست رو به رشد شرکت‌های خصوصی راکت است.

موتور E-2 تقریباً 22046 پوند فوت (حدود 10 تن متریک) رانش را با استفاده از مخلوطی از LOX و بنزین سفید در فشار 100 بار احتراق نشان داد. بر اساس بیانیه لانچر، موتور چهار حرکت 10 ثانیه ای کار کرد و پس از آن همچنان در “وضعیت عالی” بود.

قطعات فضایی پرینت سه بعدی

در حالی که موتورهای موشک سنتی ریخته‌گری می‌شوند، محفظه موتور E-2 کاملاً به صورت سه بعدی در آلیاژ مس چاپ می‌شود. لانچر از چاپگر AMCM M4K برای ساخت قطعات خود استفاده می کند.

اگرچه لانچر لایت قابل استفاده مجدد نخواهد بود، اما این شرکت امیدوار است در آینده نسخه 9 موتوره را با مرحله اول قابل استفاده مجدد بسازد. پرتابگر ممکن است تا حدودی از پرتاب اولین محموله خود به فضا فاصله داشته باشد، اگرچه در اواخر سال جاری، وسیله نقلیه انتقال مدار خود را به عنوان بخشی از راکت اسپیس ایکس فالکون 9 به فضا خواهد فرستاد.

فناوری پرینت سه بعدی قرار است نقش بزرگی در فضا ایفا کند. شرکت‌هایی مانند SpaceX، Relativity Space و Rocket Lab قبلاً نشان داده‌اند که می‌توان قطعات موشک را کاملاً سه‌بعدی چاپ کرد و حتی می‌توان از این فناوری در خارج از سیاره برای ساخت سکوهای پرتاب و سایر اجزا استفاده کرد. سال گذشته، Relativity Space اولین موشک کاملاً قابل استفاده مجدد و کاملاً پرینت سه بعدی را معرفی کرد، اگرچه این وسیله پرتاب هنوز به سکوی پرتاب نرسیده است.

اسپیس ایکس اولین شرکتی بود که وسایل نقلیه پرتاب‌شده ماهواره‌ای با قابلیت استفاده مجدد کاملاً عملیاتی را پرتاب کرد، اگرچه موشک‌های فالکون 9 آن فقط تا حدی قابل استفاده مجدد هستند – مرحله اول به حالت عمودی روی زمین برمی‌گردد در حالی که مرحله دوم با ورود مجدد متلاشی می‌شود. با این حال، این شرکت امیدوار است که Starship کاملاً قابل استفاده مجدد خود را به زودی در ماه می پرتاب کند تا در نهایت آن را به ماه و مریخ بفرستد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *