نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 12:14 ق.ظ

برای اولین بار در جهان به یک زن نای پرینت سه بعدی جدید داده شد

برای اولین بار در جهان به یک زن نای پرینت سه بعدی جدید داده شد

توسطاندی کوربلی -28 مارس 2024-چاپگر سه بعدی ویژه T&R Biofab. توسط T&R Biofab به GNN ارائه شده است

یک شرکت بیوتکنولوژی یک نقطه عطف خیره کننده برای پروتز ایجاد کرده است زیرا شرکت آنها اولین و تنها شرکتی در جهان است که یک نای پرینت سه بعدی زیستی را تولید کرده است که با موفقیت به بدن انسان پیوند زده شد.

سلول‌های بنیادی بینی و سلول‌های غضروفی از سایر بیمارانی که تحت روش‌های دیگری قرار گرفته بودند، به دست آمدند، و این‌ها تکثیر شدند و با پلی‌کاپرولاکتون (PCL) برای پشتیبانی ساختاری و همچنین جوهر مخصوص ساخته شده از سلول‌های زنده برای ساختن نای یا نای ترکیب شدند.

این عمل پیوند در بیمارستان سنت مری سئول بر روی زنی 50 ساله انجام شد که بخشی از نای خود را در حین جراحی برداشتن تیروئید از دست داد. چاپگر سه بعدی بی نظیر که با بیش از یک دهه تحقیق و آزمایش طراحی شده است، توسط شرکت T&R Biofab ارائه شده است.

بیمارستان و T&R هر دو امیدوارند که نای مصنوعی به او اجازه دهد تا یک زندگی نسبتاً عادی تا تاریخ انقضای آن پنج سال دیگر زندگی کند، در این مرحله فرضیه این است که بدن او بدن خودش را بازسازی کرده است.

به گزارش بی بی سی، بیمار نیازی به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نداشت، دارویی که برای جلوگیری از دفع اندام جدید توسط بدن استفاده می شود. علاوه بر این، شش ماه پس از عمل، نای نه تنها به خوبی بهبود می یابد، بلکه رگ های خونی جدید نیز شروع به تشکیل می کنند.

همانطور که ممکن است تصور کنید، ابعاد نای باید دقیق باشد. MRI و سی تی اسکن انجام شد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی با “تناسب” وجود ندارد.

T&R Biofab این چاپگر را برای تخصص در چاپ ساختارهای لوله ای توخالی با فناوری بسیار دقیق طراحی کرد و بی بی سی گفت که اولین کار در سال 2004 برای ابداع این ماشین معجزه آسا انجام شد که به گفته شرکت باید در هماهنگی کامل با سرورهای بیمارستان مریم، و به همین دلیل نمی توان آن را به بیمارستان های دیگر برد.

دکتر پائولو مارینیو، رئیس استراتژی علمی T&R Biofab به BBC Science Focus گفت:

اگرچه هنوز خیلی زود است که بگوییم پرینت زیستی سه بعدی می‌تواند راه‌حلی برای کمبود فعلی اعضای بدن برای پیوند باشد، اما قطعاً این امید را افزایش می‌دهد که تا حدودی مشکل برخی از اندام‌ها یا برخی نشانه‌های خاص حل شود یا حداقل شکاف بین کلاسیک پر شود.

تراکئوتومی معمولاً در علل ضربه به نای، سرطان تیروئید یا ناهنجاری های مادرزادی انجام می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *