نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:32 ب.ظ

اپلیکیشن ارزان قیمت  برای اندازه گیری فشارخون روی گوشی هوشمند

اندی کوربلی -2 ژوئن 2023-وانگ و همکاران – از طریق swns

اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند ساخته شده است که فشار خون را با استفاده از یک پیوست پلاستیکی ساده و ارزان با چاپ سه بعدی که جلوی فلاش دوربین بسته می شود، کنترل می کند.

فشار خون بالا یک محرک اساسی برای بسیاری از کشنده ترین شرایط پزشکی جهان است و دستگاه جدید که می تواند کمتر از 10 سنت هزینه داشته باشد، می تواند به آسان تر، مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کردن معاینات منظم کمک کند.

یک مزیت کلیدی این است که از مشکلات فشار خون جلوگیری می کند..

مقاله‌ای در توصیف این اختراع اخیراً در گزارش‌های علمی منتشر شد و مراحل بعدی شامل کاربرپسندتر کردن فناوری، به‌ویژه برای افراد مسن‌تر، آزمایش دقت آن در رنگ‌های مختلف پوست و ایجاد طراحی جهانی‌تر است.

پروفسور ادوارد وانگ، نویسنده ارشد، مدیر آزمایشگاه سلامت دیجیتال دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، گفت: «به دلیل هزینه کم، این کلیپ‌ها را می‌توان در اختیار هر کسی که به آنها نیاز دارد اما نمی‌تواند به طور منظم به کلینیک مراجعه کند، داده شود.می‌توان یک کلیپ پایش فشار خون در معاینه به شما داد، دقیقاً مانند نحوه دریافت یک بسته نخ دندان و مسواک در معاینه دندانپزشکی.

برای اندازه گیری فشار خون، کاربر به سادگی گیره را فشار می دهد. یک برنامه سفارشی شده آنها را راهنمایی می کند که چقدر سخت و طولانی در طول اندازه گیری فشار دهند.این گیره دارای طراحی اپتیکال مشابه دوربین سوراخ سوزنی است. فلاش گوشی هوشمند نوک انگشت کاربر را روشن می کند. سپس به عنوان تصویر یک دایره قرمز نمایش داده می شود.

با نگاه کردن به اندازه دایره، اپلیکیشن می‌تواند میزان فشاری را که نوک انگشت وارد می‌کند اندازه‌گیری کند، در حالی که روشنایی دایره حجم خون در حال رفت و آمد را نشان می‌دهد و یک الگوریتم این اطلاعات را به اعداد فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تبدیل می‌کند.

دکتر آلیسون مور، متخصص سالمندی دانشکده پزشکی سن دیگو در دانشگاه کالیفرنیا، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «استفاده از یک کاف استاندارد فشار خون برای پوشاندن صحیح ممکن است سخت باشد، و این راه‌حل این پتانسیل را دارد که کنترل فشار خون را برای افراد مسن آسان‌تر کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *