نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:34 ق.ظ

کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی در 4 حوزه توسعه یافت

۳۰-۱-۱۴۰۱

تامین امنیت غذایی یکی از چالش های مهم این روزها است که تنها با کمک فناوری و دانش تخصصی به ثمر می نشیند.

مفهومی که وابستگی زیادی به صنایع مختلف دارد و نیازمند همکاری ها و هم افزایی ها میان بخش دولتی و خصوصی است. امروز این اعتقاد وجود دارد که صنعت کشاورزی به دلیل تعداد کم شرکت های دانش‌بنیان در آن و عدم اتصال درست آن به فناوری و دانش است که توسعه نیافته و هنوز به شکل سنتی اداره می شود.

اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از شرکت های دانش بنیانی که توانایی تولید یا ارائه خدمات در 4 حوزه «مواد اولیه و فرمولاسیون غذایی»، «تولیدات گیاهی»، «تولیدات دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و گرده افشان» و «محصولات مبتنی بر میکروارگانیسم» را داشته باشد مورد حمایت قرار می دهد.

4 حوزه ای که به توسعه عرصه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی منجر خواهد شد و کشور را گامی بزرگ به سمت تامین امنیت غذایی و بومی سازی محصولات به پیش می برد. شرکت هایی چون «زیست فناوری رویش پایدار البرز»، «بهداد زیست آفاق»، «آباد گستران هگمتان میلاد»، «ترویج و توسعه زنبورعسل البرز»، «صنعتی زر ماکارون»، «صدور احرار شرق»، «مایا زیست فرآیند»، «سالم دام سپاهان»، «فن آوری زیستی طبیعت گرا»، «دشت سبز آتیه» و غیره که با تولیدات خود به توسعه فناورانه این صنعت کمک می‌کنند.

در حال حاضر نیز 281 شرکت دانش بنیان و خلاق در این حوزه فعالیت دارند و به تولید محصولات و ارائه خدمات مشغول هستند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *