نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 5:32 ق.ظ

یک ماده شیمیایی سمی کمتر شناخته شده در بدن چهار نفر از پنج نفر آزمایش شده


یک ماده شیمیایی سمی کمتر شناخته شده در بدن چهار نفر از پنج نفر آزمایش شده

15 فوریه 2024 – توسط کارگروه محیط زیست-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یک مطالعه جدید گروه کاری محیطی نشان می دهد که کلرمکوات، یک آفت کش کمتر شناخته شده، در بدن چهار نفر از پنج نفر مورد آزمایش قرار گرفته است. از آنجایی که این ماده شیمیایی با مشکلات تولید مثل و رشد در مطالعات حیوانی مرتبط است، یافته‌ها احتمال آسیب‌های مشابهی را برای انسان‌ها نشان می‌دهد.

تحقیقات EWG که در 15 فوریه در مجله Exposure Science and Environmental Epidemiology منتشر شد، ادرار 96 نفر را از نظر وجود کلرمکوات آزمایش کرد و آن را در 77 نفر از آنها یافت.

الکسیس تمکین، دکترای سم شناسی EWG و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «مطالعه جدید EWG روی کلرمکوات اولین مطالعه از نوع خود در ایالات متحده است. وجود این آفت کش کم مطالعه در همه جا در مردم زنگ خطر را در مورد اینکه چگونه می تواند به طور بالقوه باعث آسیب شود بدون اینکه کسی حتی از مصرف آن آگاه باشد به صدا در می آورد.

برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که کلرمکوات می تواند به سیستم تولید مثل آسیب برساند و رشد جنین را مختل کند، رشد سر و استخوان ها را تغییر دهد و فرآیندهای متابولیک کلیدی را تغییر دهد. این تحقیق سوالاتی را در مورد اینکه آیا کلرمکوات می تواند به انسان نیز آسیب برساند، مطرح می کند.

برای مطالعه خود، EWG نمونه‌های ادراری را که بین سال‌های 2017 و 2023 از 96 نفر در ایالات متحده جمع‌آوری شده بود، تهیه کرد و آنها را برای کلرمکوات در یک آزمایشگاه تخصصی در بریتانیا آزمایش کرد.

آزمایش‌ها نشان داد که کلرمکوات در ادرار افراد بیشتری و با غلظت‌های بالاتر در نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در سال 2023 نسبت به سال‌های قبل، نشان می‌دهد که مواجهه مصرف‌کنندگان با کلرمکوات ممکن است در حال افزایش باشد.

مقررات آژانس حفاظت از محیط زیست به این ماده شیمیایی اجازه می دهد که فقط در گیاهان زینتی – نه محصولات غذایی – که در ایالات متحده رشد می کنند استفاده شود.اما از سال 2018، EPA کلرمکوات را در جو و سایر مواد غذایی وارداتی مجاز دانسته است و مقدار مجاز را در سال 2020 افزایش داده است. هر دو تغییر نظارتی در دولت ترامپ انجام شد. بسیاری از جو و محصولات جوی مصرفی در ایالات متحده از کانادا می آیند.

در آوریل 2023، در پاسخ به درخواست ارائه شده توسط تولیدکننده کلرمکوات تامینکو در سال 2019، سازمان حفاظت از محیط زیست بایدن اجازه داد تا برای اولین بار از کلرمکوات در جو، تریتیکاله و گندم کشت شده در ایالات متحده استفاده شود، EWG مخالف این طرح است. قانون پیشنهادی هنوز نهایی نشده است.

تمکین گفت: «دولت فدرال در حصول اطمینان از اینکه آفت کش ها به اندازه کافی نظارت، مطالعه و تنظیم می شوند، نقش حیاتی دارد. با این حال EPA همچنان از مسئولیت خود برای محافظت از کودکان در برابر مضرات بالقوه مواد شیمیایی سمی مانند کلرمکوات در غذا صرف نظر می کند.

EWG از وزارت کشاورزی و سازمان غذا و دارو می خواهد که غذاها را برای کلرمکوات آزمایش کنند و از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها درخواست می کند که کلرمکوات را به برنامه پایش زیستی خود اضافه کنند. این سازمان همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در مورد اثرات کلرمکوات بر سلامت انسان است.

EWG در سال‌های 2022 و 2023 آزمایش‌های خود را بر روی غذاهای مبتنی بر جو انجام داد و کلرمکوات را در بسیاری از محصولات غیر ارگانیک مبتنی بر جو دوسر پیدا کرد. محصولات جو دو سر ارگانیک تشخیص کمی از این ماده شیمیایی داشتند.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *