نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:53 ق.ظ

یک پهپاد جدید و عجیب می تواند 100 پوند وزن را تا 80 مایل حمل کند

کریس یانگ-14 آوریل 2022CCY-01 Cyclotech  –

شرکت پیشران عمودی Cyclotech مستقر در اتریش با شرکت تحویل ژاپنی یاماتو برای توسعه مفهومی برای یک پهپاد تحویل غیرعادی با استفاده از سیستم رانش بردار رانش Cyclotech همکاری کرد.

این هواپیمای مفهومی که CCY-01 نام دارد، با استفاده از شش فروند CycloRotor منحصربه‌فرد Cyclotech پرواز می‌کند و این شرکت می‌گوید که می‌تواند همزمان با شرایط چالش‌برانگیز باد، در فضای محدود فرود بیاید.

روتورهای استوانه ای Cyclotech با سرعت بالایی به دور خود می چرخند در حالی که چندین تیغه زاویه خود را به سمت رانش مستقیم تغییر می دهند. این شرکت اولین آزمایش پرواز رایگان خود را با استفاده از سیستم خود انجام داده است که اجازه می دهد به سرعت نیروی رانش را تغییر مسیر دهد. در طی آن آزمایش پروازی، از چهار سیکلو روتور استفاده کرد که طوری چیده شده بودند که هواپیمایش را به جای یک پهپاد سنتی، تقریباً شبیه یک ماشین پرنده با چرخ جلوه می داد.

با این حال، این مفهوم جدید CCY-01، طراحی غیرمعمول Cyclotech را در یک پیکربندی کاملاً جدید ترتیب می‌دهد و دو CycloRotor را در زوایای 90 درجه در پشت هواپیما اضافه می‌کند. این به هواپیما اجازه می دهد تا رانش افقی به طرفین را بدون کج شدن ایجاد کند و به آن اجازه می دهد در شرایط باد بسیار پایدارتر بماند. این هواپیما همچنین دارای دو پیشران عمودی اضافی برای امنیت بیشتر است.

این وسیله یک غلاف باری “واحد غلاف برای حمل و نقل هوایی بسته” (PUPA) طراحی شده توسط یامایو را حمل می کند. اگرچه یاماتو در حال توسعه چندین نسخه از غلاف محموله PUPA است، نسخه ای که با طراحی مفهومی جدید خود به عنوان گاری حمل بار نشان داده شده است و می تواند تقریباً 30 کیلوگرم (66 پوند) بار را حمل کند. غلاف محموله طوری طراحی شده است که مستقیماً زیر CCY-01 غلت بخورد و از طریق میله فلزی به بدنه آن متصل شود. هنگام پرواز، می تواند برای کاهش کشش به جلو خم شود و از PUPA به عنوان ایرفویل استفاده کند.

به طور کلی، Cyclotech می گوید CCY-01 دارای ظرفیت حمل بار 45 کیلوگرم (99 پوند) از جمله PUPA است و می تواند تا 25 مایل (40 کیلومتر) با سرعت تقریباً 80 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) پرواز کند. البته CCY-01 تاکنون فقط در مرحله مفهومی است، یعنی ممکن است هرگز ساخته نشود. با در نظر گرفتن اینکه چقدر طراحی غیرعادی است، شرط می‌بندیم که Cyclotech آزمایش‌های خود را بدون هیچ گونه تضمینی برای توسعه ماشینی که طراحی کرده‌اند، به حداکثر رسانده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *