نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 4:29 ب.ظ

۳۶ طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس تبریز ارایه شد

رینوتکس تبریز

16-9-1402

تبریز – ایرنا – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۳۶ طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی استان در یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) تبریز ارایه شد.

به گزارش ایرنا، «نادر نقیلی»، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال ۳۶ طرح در زون کشاورزی به نمایش گذاشته شده که این طرح‌ها شامل ۱۸ ایده و ۱۸ طرح تجاری‌سازی شده است.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل تولید کودهای نانو، اسید آمینه، اسید هیومیک، تولید خوراک دام، بهینه سازی ضایعات کشاورزی و معرفی ارقام جدید یونجه و گندم با بهره وری بالاتر و مقاوم نسبت به شرایط سخت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی با حضور در این نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است و بخش دولتی نیز با اعلام نیازهای فناورانه خود زمینه را برای فعالیت های آتی شرکت های دانش بنیان فراهم می کند.

نقیلی، ادامه داد: شرکت‌ها و افراد دارای طرح و ایده با حضور در چنین نمایشگاه ‌هایی ضمن معرفی طرح خود با دیگر تولیدکنندگان و صاحبان ایده تبادل داشته و از تجربیات آن ها جهت پیشرفت استفاده می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن یافته های علمی و پژوهش های حوزه کشاورزی یادآور شد: نتایج تحقیقات در بخش کشاورزی تا زمانی که عملیاتی نشود نه تنها منشاء ثروت آفرینی نیستند بلکه باعث به هدر رفتن منابع مختلف و همچنین ایجاد مشکلات برای جامعه خواهد شد بنابراین باید تجاری سازی در دستور کار سازمان ها و مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در نمایشگاه ربع رشیدی امسال ۷۹۱ طرح داخلی و خارجی حضور دارند و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه انجام شده است.

نقیلی، با اشاره به اینکه تحقیقات کشاورزی، وظیفه محوری توسعه دانش و فناوری برای توسعه پایدار کشاورزی را برعهده دارد، افزود: تجاری سازی یافته های تحقیقات کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و کارآفرینی است.

تجلیل رییس سازمان جهادکشاورزی از سوی وزیر

به گزارش ایرنا، وزیر جهادکشاورزی از «اکبر فتحی» رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در همایش روز جهانی خاک، به عنوان خادم نمونه خاک در کشور و انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر کشور در برگزاری برنامه های هفته خاک تجلیل کرد.

در لوح اهدایی «محمدعلی نیکبخت» آمده است: حفظ و صیانت از منابع آب و خاک و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت های خدادادی از ملزومات توسعه پایدار بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور است.

به پاس خدمات و تلاش‌های جنابعالی و همکاران آن سازمان در برگزاری مطلوب مراسم روز جهانی خاک سال ۱۴۰۱ ، این لوح تقدیر به عنوان استان برتر به شما اهدا می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *