نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:02 ب.ظ

روسای شرکتهای رمز ارز می گویند که مقررات در حال تغییرند .

15 آوریل 2022

پاریس – دنیای رمزارز ممکن است در مورد مقررات به وضعیت خاصی تبدیل شده باشد.

روسای چندین شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال به رگولاتورهای CNBC گفتند که پس از سرکوب‌های متعددی که این فضا را هدف قرار داده است، رویکرد مثبت‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال در پیش گرفته‌اند.

در حالی که چین رمزارز را کاملاً ممنوع کرده است، کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا اقداماتی را برای اعمال نظارت نظارتی بر بازار نوپا اعلام کرده اند.

Changpeng “CZ” Zhao، مدیر عامل Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، در حاشیه اجلاس هفته بلاک چین در پاریس به CNBC گفت: “مصالحه قطعاً در حال تغییر است.”

سال گذشته، تنظیم‌کننده‌های بریتانیا بایننس را از انجام هرگونه فعالیت تنظیم‌شده در این کشور منع کردند، در حالی که در سنگاپور، بایننس خدمات خود را پس از هشدار بانک مرکزی که ممکن است مقررات محلی را نقض کند، محدود کرد.

ژائو در سخنرانی خود که روز چهارشنبه آغاز شد، گفت که بحث‌های نظارتی پیرامون کریپتو از «منفی» به «مثبت» تغییر کرده است.قبل از معرفی ژائو، MC برای این رویداد به اصطلاح عامیانه رمزنگاری “wagmi” اشاره کرد که مخفف ما همه آن را خواهیم ساخت می باشد . 

او گفت: «راستش را بخواهید، من احساس می‌کنم که ما به نوعی توانستیم آن را انجام دهیم.اما دنیای رمزارز هنوز تا رسیدن به مقبولیت گسترده راهی در پیش دارد. و سرنوشت این صنعت تا حد زیادی به رویکردهایی بستگی دارد که توسط تنظیم کننده های مختلف جهانی اتخاذ خواهد شد.

اقدامات دولت ها

نیکلاس کری، یکی از بنیانگذاران سازنده کیف پول های رمزنگاری Blockchain.com، به CNBC گفت: چشم انداز نظارتی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است.

دولت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که استیبل کوین‌ها – دارایی‌های دیجیتالی که قیمت ارزهای موجود مانند دلار آمریکا را ردیابی می‌کنند – به رژیم پرداخت محلی وارد می‌کند.

ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا نیز از ضرابخانه سلطنتی، که مسئول تولید سکه‌های این کشور است، خواسته است تا یک توکن غیرقابل تعویض یا NFT، پاسخ دنیای ارزهای دیجیتال به اقلام کلکسیونی کمیاب، ایجاد کند.

مدیران کریپتو به CNBC گفتند که دولت‌ها می‌خواهند نوآوری را در اطراف بازارهای مالی و نسل احتمالی بعدی اینترنت، معروف به “Web3” تقویت کنند.اما آنها همچنین در مورد جنبه تاریک صنعت، از جمله پولشویی و سایر معاملات غیرقانونی، و تأثیر استخراج بیت کوین بر محیط زیست محتاط هستند.

در ایالات متحده، رئیس جمهور جو بایدن اخیراً یک فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن از هماهنگی گسترده دولت در مورد دارایی های دیجیتال خواستار شد. به گفته آگاهان صنعت، نگرانی کلیدی برای تنظیم‌کننده‌های غربی، استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای فرار از تحریم‌های روسیه است.

آرتور بریتمن، یکی از بنیانگذاران Tezos، پروتکل رقیب اتریوم، گفت: “من فکر می کنم که آنها شروع به جدی گرفتن آن کرده اند [اما] فکر نمی کنم احساس گرمی در مورد آن داشته باشند.”

مدیر عامل سلسیوس در مورد بهترین شیوه ها برای سرمایه گذاری خرده فروشی در ارزهای دیجیتال

برایتمن گفت: «به طور طبیعی، آنها یک سوگیری محافظه کارانه خواهند داشت. او افزود، با این حال، تنها «کسری کوچک» از پرداخت‌های رمزنگاری‌شده مربوط به فعالیت‌های مجرمانه است.

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، فعالیت غیرقانونی کمتر از 0.2 درصد از تراکنش‌های ارز دیجیتال در سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

ژائو از Binance به CNBC گفت: فرانسه “بسیار مترقی است و نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار استقبال می کند.” “آنها در درک خود بسیار پیشرفته تر هستند.”

بایننس این هفته در پاریس جذابیت خود را آغاز کرد و یک برنامه شتابدهنده راه اندازی «Web3 and crypto» را با همکاری مرکز رشد کسب و کار Station F اعلام کرد.این درحالی است که این شرکت که قبلاً به داشتن دفتر مرکزی رسمی افتخار می کرد، اکنون در جستجوی یک دفتر اصلی جهانی است.

بایننس در حال حاضر دارای مجوز در بحرین و دبی و تاییدیه موقت در ابوظبی است. در اروپا، توسط تنظیم کننده های لیتوانیایی مبارزه با پولشویی نظارت می شود و به دنبال ثبت نام در ناظر خدمات مالی سوئد است.

به گفته برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل شرکت بلاک چین ریپل، همه رگولاتورها با رشد سریع کریپتو موافق نیستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ریپل، گارلینگ هاوس و یکی از بنیانگذاران کریس لارسن را به اتهام فروش غیرقانونی بیش از یک میلیارد دلار از ارز دیجیتال XRP به دادگاه برده است.

گارلینگ هاوس گفت: «وقتی به کارآفرینانی که در فکر ایجاد یک شرکت رمزنگاری یا بلاک چین هستند، توصیه می‌کنم، به آنها می‌گویم که در ایالات متحده شرکت نکنند. “فقدان وضوح و عدم اطمینان به این معنی است که شما در معرض خطر دقیقاً نوع شکایتی هستید که SEC علیه ما ارائه کرده است.”

ریپل حتی در حال بررسی انتقال دفتر مرکزی خود به خارج از کشور است که لندن و سنگاپور در میان نامزدهای احتمالی هستند.

گارلینگ هاوس گفت: «ریپل امسال 300 نفر را استخدام خواهد کرد و بیش از نیمی از آنها خارج از ایالات متحده خواهند بود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *