نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:22 ب.ظ

مقبره باستانی مهر و موم شده در زیر نوتردام کشف شد.

اندی کوربلی -29 مارس 2022-Zuffe y Louis، مجوز CC

باستان شناسان در یک لحظه کشفی شبیه به کد داوینچی، چندین مقبره سنگی و یک تابوت سربی را در زیر کف کلیسای نوتردام در پاریس کشف کردند.آنها به عنوان یک “کشف علمی قابل توجه” توصیف می شوند و شامل چندین گور شکافی و یک “تابوت کاملاً حفظ شده به شکل انسان ساخته شده از سرب” هستند که حفاری ها معتقدند هنوز بقایای انسان در آن وجود دارد.

این کشف که گمان می رود منشا آن در قرن سیزدهم باشد، در طی کارهای مقدماتی برای بازسازی گلدسته کلیسای جامع در بالای جایی که گذرگاه از شبستان می گذرد، زیر زمین کشف شد که در آتش سوزی سال 2019 از بین رفت.

سرب بخش زیادی از داستان کلیسای جامع است، و بنابراین شاید تعجب آور نباشد که یک تابوت از این مواد پیدا کنیم – مرمتگران سال ها صرف تمیز کردن فلز سمی از سنگ ها و الوارهایی کرده اند که فلز سنگین در طی آتش سوزی بر روی آنها ذوب شده است.

این تابوت زیر وزن آوارهایی که از سقف می افتند کمانش یافته بود، اما هنوز دست نخورده بود و محققان از یک دوربین آندوسکوپی کوچک برای مشاهده داخل آن استفاده کردند.

کریستف بسنیر، باستان شناس ارشد، می گوید: «می توانید تکه های پارچه، مو و بالشی از برگ را در بالای سر ببینید، پدیده ای که در زمان دفن رهبران مذهبی شناخته شده است.

“این واقعیت که این عناصر گیاهی هنوز در داخل هستند به این معنی است که بدن در وضعیت بسیار خوبی از حفاظت قرار دارد.”

همراه با مقبره‌ها و تابوت‌ها، بقایای مجسمه‌های نقاشی شده نیز یافت شد، از جمله سر مردانه ریش‌دار تقریباً سالم، دست‌هایی با آستین‌های نقاشی شده و سبزیجات حجاری‌شده. یک سیستم گرمایش آب گرم قرن 19 نیز پیدا شد.

این اکتشاف بینش بسیار خوبی از شیوه های تشییع جنازه در فرانسه در قرون وسطی ارائه می دهد، و یادآوری دیگری از ارزش آن ساختمان باشکوه است که در حال حاضر در مسیر بازگشایی در سال 2024 قرار دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *