نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 6:56 ب.ظ

هیوندای هواپیمای جدید هیدروژنی eSTOL را توسعه خواهد داد که می تواند 620 مایل را طی کند

برد برگان -04 آوریل 2022 -سوپرنال، در یک گرافیک کامپیوتری

دنیای خودرو در حال تغییر است تا نیازهای آینده را برآورده کند و هیوندای برای سهمی در موج جدید هوانوردی برقی رقابت می‌کند، زیرا در اواخر سال 2021، با پیش‌بینی بازوی صنعتی تاکسی هوایی، زیرمجموعه eVTOL خود – Supernal – را پایه‌ریزی کرد.

اما بر اساس گزارش اولیه نیو اطلس، ارائه اخیر در کارگاه آموزشی H2 Aero در انجمن پرواز عمودی نشان می دهد که هیوندای همچنین فناوری جدید مبتنی بر هیدروژن را وارد صنعت خواهد کرد.

هیوندای با آزمایش قابلیت‌های پیل سوختی هیدروژنی خود بر روی برد 370 مایلی Nexo EV، کاملاً برای توسعه Supernal – هیدروژن نسل بعدی در هوانوردی آماده است.

eVTOL این شرکت باید تا سال 2028 وارد بازار شود و یک وسیله نقلیه الکترونیکی منطقه‌ای با برخاست و فرود کوتاه (eSTOL) می‌تواند در سال 2030 به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

سوپرنال هیوندای نقطه اوج محصولات هیدروژنی قبلی است

تاکنون تویوتا و هیوندای/کیا ستاره‌های اصلی سلول‌های سوختی هیدروژنی در لبه پیشرفت نوآوری خودرو باقی مانده‌اند. در حالی که بیشتر کشورهای جهان به دنبال باتری هایی برای پیاده سازی روی خودروهای سواری هستند، کره جنوبی و ژاپن تعهد خود را به توسعه “اقتصاد هیدروژنی” که فراتر از حمل و نقل شخصی است، ابراز کرده اند.

هر دو شرکت با توسعه، تولید و فروش حجم ناچیزی از خودروهای برقی پیل سوختی – از جمله Mirai و Nexo – شروعی در رقابت برای تصاحب سهم قابل توجهی در بازار هوانوردی فردا دارند.و این دقیقا همان چیزی است که هیوندای با سوپرنال آینده خود در نظر دارد.

پرواز فوق العاده

بر اساس این گزارش، یش پرمکومار، مدیر ارشد هیوندای برای پروژه سوپرنال، در کارگاه آموزشی H2 Aero در لانگ بیچ گفت: ما اینجا هستیم تا بمانیم و می‌خواهیم یک بازیگر برجسته در بازار هوانوردی باشیم. فکر نمی‌کنم وقتی در مورد هوانوردی صحبت می‌کنید، اولین نامی که به ذهن می‌رسد هیوندای است.

پرمکومار افزود: «بنابراین یکی از تمرکز اصلی ما برای حضور امروز در اینجا این است که به همه شما اجازه دهیم درک کنید که ما به دنبال مشارکت در همه زمینه‌هایی هستیم که در آنها خوب هستیم.» چیزهای زیادی در مورد هوانوردی وجود دارد که ما باید آنها را بیاموزیم و درک کنیم، و بسیاری از افراد در این اتاق این درک را دارند. قابلیت‌هایی وجود دارد که ما به ارمغان می‌آوریم و می‌خواهیم به دانشی که در اینجا وجود دارد، بدهیم.

پرمکومار در طول ارائه خود افزود: «بنابراین ما می‌خواهیم تا حد امکان آن را در مشارکت‌های دوجانبه تقویت کنیم – همه اینها، از هواپیما، اکوسیستم، زیرساخت، عملیات، تا برنامه‌ریزی شهری». جزئیات جدیدی در مورد Supernal در حال حاضر در دسترس است، و eVTOL درون شهر را به عنوان یک تاکسی هوایی با باتری نشان می‌دهد که می‌تواند افراد را از یک طرف شهر به آن طرف شهر منتقل کند، بدون اینکه گاز یا مواد منفی به محیط اطراف وارد کند.

پرمکومار توضیح داد eVTOL ها برای بردهای بیشتر از حدود 75 مایل طراحی نشده اند. این مسافت بسیار طولانی است، امروز هیچ شهری وجود ندارد که سطح مرزی 75 مایلی داشته باشد. ما چندین راه را برای حل مشکل بررسی کردیم و باتری ها به عنوان بهترین راه حل برای برد کوتاه ظاهر شدند.

سفرهای درون (یا بین) شهری نیز با مجموعه آینده وسایل نقلیه هوانوردی مبتنی بر هیدروژن هیوندای امکان پذیر خواهد بود، زیرا این شرکت در حال ساخت یک وسیله نقلیه برقی کوتاه و فرود eSTOL است که می تواند از 120 تا 620 مایل (یا حتی دورتر) را طی کند. . با معماری‌های پروازی متعددی که متناسب با نیازهای حمل‌ونقل در حال رشد مراکز شهری در حال رشد طراحی شده‌اند، هیوندای هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا خود را در یک دهه آینده به موقعیتی ضروری برساند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *