نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:33 ب.ظ

وقت آن است که در مورد افشای خطرات آب و هوایی اظهار نظر کنیم

6 آوریل 2022 -نوشته گرانت هریسون -شاتر استاک

توضیح سایت : هدف از انتخاب این مطلب آگاه شدن به موضوع بوده است.

هیاهو در فضای پایداری در چند سال گذشته به تدریج بلندتر شده است، اغلب از طریق آرمان آینده نگر: تعهدات جسورانه، اعلامیه های تجدید هدف شرکت، حتی یک تعریف مجدد (اسمی) از نقش شرکت ها در جامعه.

اما ماه گذشته نقطه عطفی “ناگهانی” است. اول، قانون پیشنهادی SEC در مورد افشای آب و هوا و در اواخر هفته گذشته، هیئت استانداردهای بین‌المللی پایداری (ISSB) – گروهی که با ایجاد مجموعه‌ای از استانداردهای افشا برای برآوردن نیاز سرمایه‌گذاران به اطلاعات پایداری منصوب شده است .

چرا پیش‌نویس‌های افشای ISSB در حال حاضر برای ناشران و سرمایه‌گذاران اهمیت دارد و متخصصان پایداری برای آماده‌سازی چه کاری باید انجام دهند؟

دو پیش نویس ISSB  الزامات عمومی برای افشای اطلاعات مالی مرتبط با پایداری و افشای مربوط به آب و هوا- تا 29 ژوئیه برای اظهار نظر باز هستند، پس از آن نهایی شده و احتمالاً برای شرکت ها قابل استفاده خواهند بود.

اگر هنوز بیش از 500 صفحه قانون آب و هوای پیشنهادی SEC و دو پیشنهاد جدید سنگین ISSB را مرور نکرده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شروع به کندوکاو کنید.

اگرچه هیستر پیرس، کمیسیونر SEC و مخالف ESG به درستی تشخیص داد که محل کار او “کمیسیون اوراق بهادار و محیط زیست” نیست، به نظر می رسد که او و سایر مخالفان هنوز به سرمایه گذار معقول – انسانی منطقی با ثروت متوسط ​​و مالی معمولی – معرفی نشده اند.

در حالی که پیرس می‌داند کجا کار می‌کند، اطمینان‌بخش است، آیا او درخواست 130 تریلیون دلاری را که به طور منطقی، برای افشای آب و هوا از صادرکنندگان درخواست می‌کند، آنطور که رئیسش درباره آن صحبت کرده است، نشنیده است؟

با وجود این، امانوئل فابر، رئیس ISSB درباره پیشرفت سازمانش گفت: به ندرت دولت ها، سیاست گذاران و بخش خصوصی پشت یک هدف مشترک قرار می گیرند. با این حال، همه بر اهمیت اطلاعات پایداری با کیفیت بالا و قابل مقایسه در سطح جهانی برای بازارهای سرمایه اتفاق نظر دارند. وی افزود: این پیشنهادات مشخص می کند که چه اطلاعاتی باید افشا شود و کجا و چگونه افشا شود.

بنابراین، به کنار باد مخالف، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های معقول در این پیش‌نویس‌ها باید به چه نکاتی توجه کنند؟ مهمتر از همه، رابطه بین قانون افشای آب و هوا SEC و استانداردهای پیشنهادی ISSB. دلیل آن این است که:

این احتمال وجود دارد که با توجه به عقب‌نشینی‌های سیاسی و صنعتی، قانون SEC به شکل کنونی خود باقی بماند. صرف نظر از این، یک سوال نادیده گرفته شده – حداقل طبق صحبت های من – در مشاوره افشای آب و هوا SEC وجود دارد.

اخیراً یک هیئت استانداردهای بین‌المللی پایداری (ISSB) ایجاد شده است که انتظار می‌رود استانداردهای جهانی پایداری، از جمله استانداردهای افشای مرتبط با آب و هوا را صادر کند. اگر ما یک ماده گزارش‌دهی جایگزین را اتخاذ کنیم، باید ساختار آن ماده به گونه‌ای باشد که گزارش‌های تهیه‌شده بر اساس معیارها را در بر گیرد. توسط یک سازمان جهانی استانداردهای پایداری، مانند ISSB، توسعه یافته است؟

من از افرادی که عمیقاً درگیر این فرآیند هستند شنیده ام که می توانیم منتظر یک “بله” قاطع باشیم. به این سوال از سرمایه گذاران.

به این ترتیب، یک نکته کلیدی در مورد استانداردهایی که باید علیه چه کسی گزارش شود، و برای چه کسانی، در پیش نویس S1 یافت می شود: «پیشنهادهای پیش نویس ارائه شده برای استفاده توسط واحدهایی که صورت های مالی با هدف کلی خود را با GAAP هر حوزه قضایی تهیه می کنند، ایجاد شده است. با استانداردهای حسابداری IFRS یا سایر GAAP. GAAP، برای غیر اقتصاددانان در میان ما، مخفف “اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی” است، قوانینی که CPA ها و حسابرسان باید بر اساس آن ها بازی کنند.

آیا هدف پیشنهادی از افشای اطلاعات مالی مرتبط با پایداری روشن است؟ آیا اهداف افشا برای حاکمیت، استراتژی، مدیریت ریسک و معیارها و اهداف مشخص و به طور مناسب تعریف شده است؟ آیا با الزامات افشای پیشنهادی درباره اثرات ریسک‌ها و فرصت‌های مهم مرتبط با آب و هوا بر مدل کسب‌وکار و زنجیره ارزش واحد تجاری موافق هستید؟

اینها تنها چند سؤال هستند که ISSB به دنبال بازخورد ذینفعان برای “اطلاع از بررسی مجدد خود برای شروع در نیمه دوم سال 2022” است.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *