نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:07 ب.ظ

شکاف مهارت های دیجیتال: آنچه کارکنان برای مشاغل آینده نیاز دارند

1 مارس 2022 -زنی با هدست واقعیت مجازی برای بررسی یک پروژه مهندسی مکانیک، عکس توسط Fat Camera/Getty Images

همه‌گیری COVID-19 سرعت توسعه دیجیتال را در سراسر جهان تسریع کرد، زیرا همه چیز از جلسات تا اکران اولین فیلم‌ها به صورت آنلاین انجام شد. این ممکن است مانند یک پوشش نقره ای به نظر برسد. برای ده ها میلیون نفر از کارکنان، اینطور نیست.

آنها مهارت لازم برای رقابت را ندارند. آنها یعنی حسابداران، کارمندان ورود داده ها، منشی های اجرایی هستند که به دنبال کار در اقتصاد جدیدی هستند که در آن افرادی که استخدام می شوند عناوینی مانند “مهندس ابر” یا “هکر رشد” را در رزومه خود دارند. محققان از RAND Europe دریافتند که بدون تلاش هماهنگ برای بازآموزی آنها، آنها احتمالاً عقب خواهند ماند.

و نه فقط آنها. هزینه این شکاف مهارتی فزاینده با تریلیون‌ها دلار اندازه‌گیری می‌شود و بیشترین هزینه را متوجه مکان‌هایی می‌کند که زیرساخت دیجیتال قابل اعتماد، مانند دسترسی به اینترنت، یا تسلط گسترده در مهارت‌های دیجیتالی ندارند. از آنجایی که اقتصاد جهانی پس از ضربه ناک داون کووید-19 روی پاهای خود تقلا می کند، این شکاف مهارتی تهدید می کند که همچنان آن را پایین می آورد.

سالیل گوناشکار، رهبر تحقیقات و معاون مدیر رند اروپا، که بر سیاست علم و فناوری تمرکز دارد، گفت: «فقط افراد کافی با مهارت‌های دیجیتالی مناسب برای ایجاد تحولی که شرکت‌ها به دنبال آن هستند، وجود ندارد.

در چند سال آینده، جهان یک نقطه عطف مهم را پشت سر خواهد گذاشت. تعداد ساعات کار ماشین ها برابر با ساعت های کار انسان خواهد بود.

یک نظرسنجی اخیر توسط Salesforce نشان داد که سه چهارم کارکنان جهان برای مشاغلی که ممکن است در آن سوی نقطه عطف پیدا کنند، احساس آمادگی نمی کنند.

برای مثال، کسانی که قصد دارند در بخش مراقبت های بهداشتی یا خدمات مالی کار کنند، ممکن است نیاز داشته باشند که چگونه از رایانه های هوشمند مصنوعی استفاده کنند. کسانی که می خواهند در معدن یا فلزات کار کنند ممکن است نیاز داشته باشند که بدانند چگونه با روبات ها کار کنند و داده های بزرگ را غربال کنند.

رهبران کسب‌وکار سال‌ها هشدار داده‌اند که آنچه در درخواست‌های شغلی می‌بینند با نیازهای جدید مطابقت ندارد. شاخص اقتصاد و جامعه دیجیتال اروپا اخیراً نشان داده است که تقریباً 60 درصد از کارفرمایان در پر کردن موقعیت های باز دیجیتال با نامزدهای واجد شرایط مشکل دارند. و با این حال، واقعیت های همه گیر برای آنها چاره ای باقی نگذاشته است: از هر پنج رهبر کسب و کار جهانی، چهار نفر می گویند که اتوماسیون کار خود را تسریع می کنند.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *