نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 8:40 ب.ظ

پایگاه داده انرژی دانمارکی برای ایجاد مبنایی برای گذار سبز

8 دسامبر 2022 – توسط آن کریستن فردریکسن، دانشگاه فنی دانمارک -اعتبار: PowerLabDK

یک پلتفرم حاوی داده‌های بی‌درنگ مربوط به تولید و مصرف انرژی در جزیره بورنهولم، نه تنها مبنایی برای استراتژی دیجیتال‌سازی دولت دانمارک فراهم می‌کند، بلکه کسب‌وکارها و محققان را قادر می‌سازد تا سیستم‌های انرژی سبز آینده را توسعه دهند.

Energydata.dk داده ها را از تعدادی از ذینفعان مختلف بخش انرژی جمع آوری می کند. این پایگاه داده قبل از تجزیه و تحلیل و در دسترس قرار دادن آن در اختیار کسب و کارها و محققانی که برای توسعه راه حل های جدید برای سیستم های انرژی آینده تلاش می کنند، این داده ها را در زمان واقعی جمع آوری می کند.

“بحران انرژی فعلی نشان داده است که چقدر برای ما مهم است که تامین انرژی خود را ایمن کنیم و اطمینان حاصل کنیم که از منابع انرژی مختلف تشکیل شده است که می توانند مکمل یکدیگر باشند. با این حال، یک سیستم انرژی هوشمند و منسجم – برای مثال، سیستمی که در آن آندرس کراگ، توسعه‌دهنده نرم‌افزار مستقر در دپارتمان سیستم‌های بادی و انرژی DTU، که بر پایگاه داده Energydata.dk نظارت دارد، می‌گوید: ادغام گرمایش منطقه‌ای، برق و بیوگاز بهینه شده است – تنها در صورتی محقق می‌شود که داده‌های لازم در دسترس باشد.

بنابراین Energydata.dk اولین گام در مسیر ایجاد مبنایی برای یک سیستم انرژی هوشمند و منسجم را نشان می دهد. این پلتفرم دارای داده‌های بی‌درنگ از شرکت‌های انرژی HOFOR و Bornholms Energi og Forsyning و همچنین طیف وسیعی از داده‌های دیگر است. به گفته آندرس کراگ، داده های مربوط به تولید انرژی در جزیره بورنهولم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

«بورنهولم» تقریباً 1 درصد از دانمارک را تشکیل می‌دهد، به این معنی که داده‌های مربوط به تولید و مصرف انرژی در جزیره را می‌توان به راحتی برای نمایش کل کشور مقیاس‌بندی کرد.

ورودی به استراتژی دیجیتالی شدن دولت

Energydata.dk به تازگی به عنوان بخشی از پروژه آزمایشگاه انرژی دیجیتال به روز شده است و اکنون از نسخه جدید و کاربر پسندتری بهره می برد. این به این معنی است که فرصتی برای دعوت از شرکای بیشتر برای پیوستن به همکاری وجود دارد و به دنبال دانش در مورد نوع داده‌هایی که ارزش انتشار دارد.

«در رابطه با استراتژی دیجیتالی‌سازی دولت و قوانین آتی در مورد انتشار داده‌ها در بخش عرضه، مهم است که بفهمیم کدام نوع داده‌ها در زمان افشا و استفاده در سیستم‌های انرژی هوشمند آینده بیشترین ارزش را دارند. آندرس کراگ می‌گوید: «این ممکن است داده‌هایی از پست‌های ترانسفورماتور، اپراتورهای شارژ، تولیدکنندگان گرمایش منطقه‌ای یا از جای دیگری باشد. Energydata.dk می‌تواند این موضوع را روشن کند.”

این پلتفرم همچنین دارای طیف وسیعی از داده های عمومی مانند پیش بینی آب و هوا، نرخ ساعتی برق، انتشار CO2 از تولید برق و غیره است.

“این بدان معنی است که کاربران می توانند به همه داده های مرتبط در یک مکان دسترسی داشته باشند. اگر می خواهید منطقه خود را در پایگاه داده به عنوان بخشی از پروژه تحقیق، توسعه یا نمایش خود ایجاد کنید، تنها باید با یک رابط کاربری ساده دست به کار شوید.”

طی چند سال گذشته، DTU تعدادی پروژه را همراه با شرکای صنعت پیرامون استفاده از داده ها از Energydata.dk انجام داده است. اینها پروژه‌هایی هستند که روی راه‌حل‌های دیجیتالی جدید کار می‌کنند که به دنبال بهبود همبستگی بین گرمایش منطقه‌ای و تامین برق هستند، و همچنین راه‌حل‌هایی با هدف تامین برق پایدارتر از طریق شارژ باتری‌ها با استفاده از انرژی از توربین‌های بادی و سلول‌های خورشیدی را دنبال می کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *