نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:44 ق.ظ

شرکت های خودروسازی و اخذ هزینه برای ویژگی های اضافی، با میلیاردها دلار درآمد

آمیا پالجا – 07 فوریه 2022

به گزارش بیزینس اینسایدر، سازندگان خودرو مایلند مدل کسب و کار سیلیکون ولی را برای فروش اشتراک برنامه هایی که در خودروهایشان استفاده می کنند، اتخاذ کنند.

از آنجایی که امروزه خودروهای مجهز به اینترنت بیشتری تولید می شوند و از مکانیکی بودن به خودروهای الکتریکی تبدیل می شوند، نحوه تعامل فرد با خودرو نیز در حال تغییر است. صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد خودرو جدا از سرگرمی برای مسافران خودرو، راهی برای برقراری ارتباط با آن و دریافت جزئیاتی مانند وضعیت شارژ باتری یا مشکل موتور است.

در حال حاضر، بسیاری از خودروسازان این اطلاعات را از طریق یک سری برنامه‌هایی که هنگام خرید خودرو به همراه آن ارائه می‌شوند، ارائه می‌کنند. با این حال، خودروسازان مشتاق هستند که از طریق این برنامه ها خدمات اضافی را به شما بفروشند که می تواند درآمد ماهانه برای آنها ایجاد کند، حتی مدت ها پس از فروش خودرو.

بر اساس گزارش Business Insider، خودروسازانی مانند تویوتا، سوبارو و لکسوس در حال حاضر از مالکان خودروها خواسته اند تا خودروهای خود را از راه دور از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی قفل کنند. از سوی دیگر، BMW، چراغ‌های جلوی خودکاری را ارائه می‌کند که با نزدیک شدن خودرو از جهت مخالف، کم‌نور می‌شوند و بدون دخالت راننده به نور بالا برمی‌گردند.

جنرال موتورز و فورد ویژگی هایی مانند رانندگی بدون دست را برای آن دسته از صاحبان خودروهایی که انتخاب می کنند مشترک شوند، ارائه می دهند. هر یک از این دو شرکت همراه با Stellantis فیات کرایسلر سابق  قصد دارند تا قبل از پایان این دهه، هر سال 20 میلیارد دلار از این خدمات درآمد کسب کنند. با این حال مسیر رسیدن به این موارد هنوز خیلی دور است.

نظرسنجی انجام شده توسط J.D. Power، یک شرکت بینش مصرف کننده و تجزیه و تحلیل داده، نشان داد که 58 درصد از دارندگان خودرو که در حال حاضر از برنامه های خودروسازان استفاده می کنند، تمایلی به پرداخت هزینه اشتراک برای آنها ندارند. این موسسه در گزارش خود گفت: این نظرسنجی شامل 32 خودروساز بود که یکی از آنها تسلا بود که بعنوان معیاری برای برنامه های خودرو در نظر گرفته شد.

از جمله دلایل ذکر شده برای عدم تمایل می توان به کمبود ارزش ارائه شده توسط این برنامه ها اشاره کرد. ممکن است تعداد کاربران این برنامه ها با سفارشات جدید خودروسازان در حال افزایش باشد، با این حال، مالکان خودرو از سرعت برنامه ها راضی نیستند. در حالی که کاربران علاقه مند به استفاده از برنامه ها برای کنترل ماشین خود از راه دور، کمک به ناوبری و جستجوی اطلاعات لحظه ای در مورد وسیله نقلیه خود هستند، در حال حاضر هیچ برنامه ای در بازار این ویژگی ها را با هم ارائه نمی دهد. این نظرسنجی اشاره کرد که فرآیند راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها نیز نسبتاً دشوار است و بسیاری از دارندگان خودرو قبل از شروع استفاده از آن‌ها به کمک نمایندگی‌ها نیاز دارند.

این نظرسنجی توصیه می‌کند که خودروسازان منابعی را برای توسعه بیشتر اپلیکیشن‌های خود و افزایش تعداد کاربرانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، در صورتی که امیدوار به درآمدزایی از طریق آن‌ها هستند، اختصاص دهند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *