نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:43 ق.ظ

ولوو و نورث ولت در سوئد با مدیر سابق تسلا کارخانه می‌سازند

فوریه 4، 2022 – انمار فرنگول -یک خودروی شارژ ولوو XC40 در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی موتور تایلند 2021 به نمایش گذاشته شد. Peerapon Boonyakiat /تصاویر SOPA | لایت راکت | گتی ایماژ

ولوو کارز و نورث ولت اعلام کردند که یک کارخانه تولید باتری در گوتنبرگ سوئد خواهند ساخت و ساخت آن در سال 2023 آغاز خواهد شد.به گفته این شرکت‌ها، این تاسیسات قرار است «ظرفیت تولید سلولی سالانه تا 50 گیگاوات ساعت را داشته باشد». آنها گفتند که این معادل تامین باتری کافی برای حدود 500000 خودرو در سال است.

باتری‌های تولید شده توسط این کارخانه به‌طور خاص توسعه خواهند یافت، بنابراین می‌توان آن‌ها را در خودروهای تمام الکتریکی ولوو و پولستار، که مالکیت مشترک خودروهای ولوو و گروه هلدینگ جیلی چین است، استفاده کرد.

این کارخانه گیگا در گوتنبرگ با یک مرکز تحقیق و توسعه برنامه ریزی شده که در دسامبر 2021 به عنوان بخشی از سرمایه گذاری تقریبا 30 میلیارد کرون سوئد یا 3.29 میلیارد دلار اعلام شد، هماهنگ خواهد شد.

گیگافکتوری ها تاسیساتی هستند که باتری خودروهای الکتریکی را در مقیاس بزرگ تولید می کنند. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به طور گسترده ای به عنوان ابداع این اصطلاح شناخته می شود.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای که  در وب‌سایت‌هایشان منتشر شد، گفتند: سرمایه‌گذاری مشترک تولید سلول‌های باتری بین Northvolt و Volvo Cars یک بازیگر مهم در تولید سلول‌های باتری اروپا خواهد بود و یکی از بزرگترین واحدهای تولید سلول در اروپا خواهد بود.

آنها افزودند: «ولوو کارز و نورث ولت، آدریان کلارک، مدیر سابق تسلا را به عنوان رهبری شرکت تولید منصوب کردند.

برنامه های توسعه یک کارخانه باتری در ماه دسامبر اعلام شد، اما مکان مشخصی در آن زمان تایید نشد. این مرکز تحقیق و توسعه قرار است در سال جاری فعالیت خود را آغاز کند و مرکز تولید باتری قرار است در سال 2025 راه اندازی شود.

در مارس 2021، ولوو کارز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 به یک “شرکت خودروهای تمام الکتریکی” تبدیل شود. Northvolt یک شرکت با دفتر مرکزی در استکهلم است که در سال 2016 تأسیس شد. این شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی را از گلدمن ساکس و فولکس واگن و سایرین جذب کرده است. در نظر دارد تا سال 2030 150 گیگاوات ساعت خروجی سلولی در سال تولید شود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *