نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:12 ق.ظ

ولوو 3 مدل جدید کامیون الکتریکی را برای مصارف سنگین عرضه می کند

اندی کوربلی 23 سپتامبر 2022

کامیونی را تصور کنید که فقط بخار آب ساطع می کند و تا 600 مایل برد دارد.ولوو این کار را با سلول‌های سوختی با نیروی هیدروژن امکان‌پذیر کرده است و در تابستان امسال شروع به آزمایش خط جدیدی از کامیون‌ها با استفاده از این فناوری کردند.

ولوو تراکس تولید سری نسخه های الکتریکی مهم ترین طیف محصولات این شرکت، کامیون های سنگین خود را آغاز می کند .این کامیون ها می توانند با وزن کل 44 تن کار کنند و این سه مدل حدود دو سوم فروش شرکت را تشکیل می دهند.

راجر آلم، رئیس بخش کامیون‌های ولوو، گفت: «ما چند سالی است که در حال توسعه این فناوری هستیم و دیدن موفقیت‌ اولین کامیون‌ها در مسیر آزمایشی احساس بسیار خوبی است.

ترکیبی از باتری های الکتریکی و پیل سوختی الکتریکی به مشتریان ما این امکان را می دهد تا بدون توجه به وظایف حمل و نقل، انتشار گاز CO2 را از کامیون های خود به طور کامل حذف کنند. این یک نقطه عطف است و ثابت می کند که ما در حال رهبری تحول صنعت هستیم.

کامیون‌های الکتریکی پیل سوختی برد عملیاتی قابل مقایسه با بسیاری از کامیون‌های دیزلی – تا 600 مایل (1000 کیلومتر) – و زمان سوخت‌گیری کمتر از 15 دقیقه خواهند داشت. وزن کل می تواند حدود 65 تن یا حتی بیشتر باشد و دو پیل سوختی ظرفیت تولید 300 کیلووات برق را دارند.

پیل های سوختی هیدروژنی به دلایل مختلف برای حمل بار یا حمل و نقل با تناژ بالا بسیار کاربردی تر هستند. اولا یک سدان سواری معمولی با اضافه شدن دستگاه پیل سوختی بیش از حد وزن خواهد داشت، بنابراین هر مدل تئوری 4 در باید بسیار بزرگتر و سنگین تر باشد.

ثانیاً، هیدروژن خالص چیزی نیست که اکثر شهروندان به راحتی به آن دست پیدا کنند، و برای سوخت‌گیری به زمان بیشتری نسبت به بنزین یا گازوئیل معمولی نیاز دارد.برای وسایل نقلیه باری یا قطارهایی که طبق برنامه حرکت می کنند و در تأسیسات تعیین شده توقف می کنند، هر سه این مشکلات به راحتی برطرف می شوند.

سبد محصول برقی ولوو تراکس می تواند حدود 45 درصد از کل کالاهای حمل شده در اروپا را پوشش دهد، بیشتر به این دلیل که مسیرهای حمل و نقل اروپایی بسیار کوچکتر از ایالات متحده است (متوسط ​​160 مایل یا 300 کیلومتر)، بنابراین نیاز به سوخت گیری ویژه است. ایستگاه سوخت به یک مسئله تبدیل نمی شود.

ما حدود 1000 دستگاه از کامیون های الکتریکی سنگین و بیش از 2600 کامیون برقی خود را در مجموع فروخته ایم. ما انتظار داریم که حجم در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. آلم می‌گوید تا سال 2030، حداقل 50 درصد از کامیون‌هایی که در سطح جهان می‌فروشیم باید الکتریکی باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *