نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:20 ق.ظ

ولوو می‌گوید آزمایش کامیون‌هایی با سلول‌های سوختی با نیروی هیدروژن را آغاز کرده است

20 ژوئن 2022 -انمار فرنگول –

  لوگوی Volvo AB در نمایشگاه خودروی توکیو 2011 در، ژاپن، از طریق Getty Images

طبق گفته ولوو تراکس، سلول‌های سوختی خودروها توسط شرکت cellcentric، سرمایه‌گذاری مشترک با کامیون دایملر که در مارس 2021 تأسیس شد، ارائه خواهد شد.ولوو تراکس اعلام کرد که آزمایش خودروهایی را آغاز کرده است که از سلول‌های سوختی با نیروی هیدروژن استفاده می‌کنند و شرکت سوئدی ادعا می‌کند برد آنها می‌تواند تا 1000 کیلومتر یا کمی بیش از 621 مایل افزایش یابد.

در بیانیه ای، ولوو تراکس که مقر آن در گوتنبرگ است، گفت که سوخت گیری خودروها کمتر از 15 دقیقه طول می کشد. برنامه‌های آزمایشی مشتری قرار است در چند سال آینده با تجاری‌سازی برای بخش آخر این دهه» آغاز شود.

سلول های سوختی این خودروها توسط cellcentric، سرمایه گذاری مشترک با کامیون دایملر که در مارس 2021 تأسیس شد، ارائه می شود.

راجر آلم، رئیس ولوو تراکس، گفت: «کامیون‌های الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی مخصوصاً برای مسافت‌های طولانی و کارهای سنگین و انرژی‌زا مناسب خواهند بود.

در کنار خودروهای پیل سوختی هیدروژنی، ولوو تراکس – که بخشی از گروه ولوو است – کامیون‌های برقی با باتری را نیز توسعه داده است. برقی‌سازی کامیون‌های سنگین مسافت طولانی، مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد خود را ایجاد می‌کند. چشم انداز جهانی EV آژانس بین المللی انرژی برای سال 2021 حمل و نقل طولانی مدت را به عنوان نیاز به “فناوری های پیشرفته برای شارژ با توان بالا و/یا باتری های بزرگ” توصیف کرده است.

رقابت در این بخش در سال های اخیر افزایش یافته است. تمرکز Volvo Trucks بر روی فناوری‌های بدون آلایندگی، آن را در رقابت با شرکت‌هایی مانند تسلا و شریک JV Daimler Truck قرار می‌دهد که هر دو در حال توسعه کامیون‌های الکتریکی هستند.مانند کامیون‌های ولوو، کامیون دایملر نیز بر روی خودروهای باطری الکتریکی و هیدروژنی تمرکز دارد.

در مصاحبه ای با CNBC سال گذشته، مارتین داوم، رئیس هیئت مدیره دایملر تراک، در مورد بحث بین باتری-الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی سؤال شد.او قبل از توضیح اینکه چگونه فناوری‌های مختلف در سناریوهای مختلف مناسب هستند، پاسخ داد: «ما هر دو را انتخاب می‌کنیم، زیرا هر دو … منطقی هستند.

در حالی که در برخی از محافل هیجانی در مورد پتانسیل خودروهای هیدروژنی وجود دارد، موانعی برای توسعه این بخش وجود دارد، نکته ای که ولوو تراکس به آن اذعان کرد.به چالش هایی از جمله “تامین هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ” و همچنین “این واقعیت که زیرساخت های سوخت رسانی برای وسایل نقلیه سنگین هنوز توسعه نیافته است اشاره کرد.هیدروژن که توسط آژانس بین المللی انرژی به عنوان یک “حامل انرژی همه کاره” توصیف می شود، کاربردهای متنوعی دارد و می تواند در طیف وسیعی از صنایع به کار گرفته شود.می توان آن را به روش های مختلفی تولید کرد. یکی از روش‌ها شامل استفاده از الکترولیز است که جریان الکتریکی آب را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می‌کند.

اگر برق مورد استفاده در این فرآیند از یک منبع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید باشد، برخی آن را هیدروژن سبز یا تجدیدپذیر می‌نامند. امروزه اکثریت قریب به اتفاق تولید هیدروژن بر اساس سوخت های فسیلی است.

هفته گذشته، Volvo Construction Equipment، که بخشی از گروه Volvo نیز می باشد، گفت که آزمایش یک «نمونه اولیه حمل و نقل مفصلی با سلول سوختی» را آغاز کرده است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *