نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:59 ق.ظ

وب 3.0: مرحله بعدی تکامل برای اینترنت

لوکیا پاپادوپولوس – 08 فوریه 2022

اینترنت برای جوامع در سراسر جهان بسیار مفید و سرگرم کننده بوده است، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه ممکن است تکامل یابد؟ در واقع، همه فن آوری ها باید به جلو حرکت کنند و همین امر در مورد اینترنت نیز صدق می کند.

وب 3.0 مرحله بعدی تکامل اینترنت است و ممکن است یکی از بزرگترین مشکلات وب امروز را برطرف کند: این واقعیت که شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون کنترل لجام گسیخته ای بر بزرگراه اطلاعاتی دارند. این شرکت ها نه تنها کنترل می کنند که چه اطلاعاتی در نهایت به ما ارائه می شود، بلکه می توانند به اطلاعاتی که ما از طریق وب ارسال می کنیم نیز دسترسی داشته باشند.

وب 3.0 اینترنت را به چشم انداز اصلی تیم برنرز لی، دانشمند کامپیوتر، نزدیک تر معرفی می کند: یک مرکز اطلاعات باز که توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی شود و برای هر کسی، بدون اجازه در دسترس است. این همان چیزی بود که روزهای اولیه اینترنت وجود داشت.

چگونه اینترنت به نسخه کنترل شده امروزی تبدیل شد؟ بازیگران اصلی این تغییر چه کسانی بودند؟ آنها چگونه به ظهور وب 3.0 واکنش نشان می دهند؟ آیا آنها در مورد پیشرفت وب 3.0 نظری خواهند داشت؟ چه زمانی ممکن است انتظار داشته باشیم که این آخرین تکامل رخ دهد؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *