نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:57 ب.ظ

تغییر رنگ خودروی جدید BMW با لمس یک دکمه

گرانت کورین – 05 ژانویه 2022 – یک نسخه مفهومی از iX Flow BMW با رنگ تغییر دهنده رنگ.

اعلامیه بزرگ امروز BMW – فناوری که رنگ ماشین را با لمس یک دکمه تغییر می دهد – نشان می دهد که خودروساز مشهور آلمانی این نیاز را درک کرده است. این شرکت این فناوری را در نسخه مفهومی شاسی بلند 100% الکتریکی جدید خود iX Flow رونمایی کرد. مدل تولیدی iX Flow به زودی در دسترس خواهد بود، اما وسایل نقلیه با فناوری تغییر رنگ برای مدتی طولانی در نمایشگاه‌های خودرو در نمایشگاه‌های خودرو حضور پیدا نخواهند کرد. BMW نمای بیرونی آفتاب پرست را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی و طراحی پیشرفته توصیف می کند.

فناوری تغییر رنگ یک کاربرد جدید و پر زرق و برق از یک فناوری آشنا است. Electronic in که فناوری «کاغذ الکتریکی» را فعال می‌کند که کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Kindle آمازون را تقویت می‌کند، رنگی را که BMW امروز رونمایی کرد را به حرکت در می‌آورد. جوهر آغشته به میکروکپسول هایی است که به ضخامت موی انسان است. رنگدانه های سفید درون این میکروکپسول ها دارای بار منفی هستند و رنگدانه های سیاه بار مثبت دارند. ورودی از کاربر، میدان الکتریکی اطراف کپسول‌ها را تغییر می‌دهد و برخی از رنگدانه‌ها را به سطحی هدایت می‌کند که در آنجا رنگ را تغییر می‌دهند. این فناوری در حال حاضر در رنگ های سیاه، سفید و چند رنگ خاکستری موجود است.

به گفته استلا کلارک، رهبر این پروژه در شرکت، «این [تکنولوژی] به راننده این آزادی را می دهد که جنبه های مختلف شخصیت خود یا حتی لذت بردن از تغییر ظاهری را بیان کند، و هر بار که سوار خودروی خود می شود این آزادی را بازتعریف کند. BMW همچنین به کاربردهای عملی تری اشاره می کند. از آنجایی که رنگ سفید نور را منعکس می کند، می تواند فضای داخلی را در هوای گرم خنک تر نگه دارد و میزان انرژی مورد نیاز برای تهویه هوا را کاهش دهد. از سوی دیگر، رنگ مشکی نور را جذب می کند و می تواند میزان انرژی مورد نیاز برای گرم نگه داشتن راحت وسیله نقلیه را کاهش دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *