نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:31 ب.ظ

یک تاکسی هوایی جدید به شکل پرنده می تواند با یک مسیر تقریبا عمودی بلند شود

آمیا پالجا      10 دسامبر 2021

در تمام موارد ارایه شده  ما از تاکسی‌های هوایی که شامل طراحی بال‌ها، فن‌آوری‌های پیشرانه، استقامت پرواز، حداکثر سرعت می‌شود، مطمئناً به چیزی رادیکال مانند این محصول جذاب به نام PHRACTYL برخورد نکرده‌ایم. اگر در نگاه اول به نظر شما  اینست که مانند پرنده ای است که به اشتباه یک جفت ملخ بزرگ را بغل کرده است، دقیقاً همین شکل است .

در حالی که پرندگان منبع الهام پرواز انسان بوده‌اند، پس از موفقیت برادران رایت، بال‌های پهن و مسطح به استانداردی در هوانوردی تبدیل شده‌اند و پیشرفت‌های تکنولوژیکی برای بلند شدن بیشتر از این بال‌ها اتفاق افتاده است. با این حال، مهندسان PHRACTYL این خرد متعارف را برای طراحی کاملاً منحصربه‌فرد که شبیه بال پرنده است، کنار گذاشته‌اند. اما این جایی نیست که آنها متوقف شده اند. دم و ارابه فرود تفاوتی ندارند و ظاهر پرنده را به هواپیما می دهند.

کپی کردن مفاهیم از طبیعت ممکن است ساده باشد، اما تیم PHRontier for Agile Complex Technology System EvoLation (PHRACTYL) برای تولید نمونه های اولیه از این نیز آماده شده است. هدف آنها ساخت یک ماشین پرنده متوسط، سبز و تمیز با استفاده از نیروی محرکه الکتریکی است. با این حال، آن‌ها می‌دانند که فناوری باتری هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند این پروازها را در قالب فعلی‌شان تامین کند و بنابراین در طراحی آیرودینامیکی این هواپیما تا زمانی که به یک طرح کاملاً جدید دست یافتند، ادامه دادند.

وقتی صحبت از برخاستن به میان می‌آید، Macrobat از پاهای پرنده ای ‌اش مانند ارابه فرود استفاده می‌کند تا کابین سرنشین را بالا ببرد و سپس آن را به سمت عقب متمایل کند تا زاویه مناسبی برای بال‌های با شکل متفاوت ایجاد کند. سپس سیستم پیشرانه وارد می شود و بالابری لازم را ایجاد می کند. پرواز مستقیم مانند سایر تاکسی‌های هوایی که معمولاً انجام می‌دهند، مستقیم نخواهد بود، به همین دلیل است که تیم عبارت جدیدی به نام Near Vertical Off and Landing (NVTOL) ابداع کرده است.

هنگامی که به اندازه کافی در هوا بالا می رود، ارابه فرود جمع می شود تا نیروی کشش کاهش یابد و ماکروبات مانند هر هواپیمای دیگری پرواز می کند. طبق اظهار وب‌سایت این تیم، این تیم ادعا می‌کند که با بار 330 پوندی (150 کیلوگرم)، ماکروبات 93 مایل (150 کیلومتر) با حداکثر سرعت 111 مایل در ساعت (180 کیلومتر در ساعت) خواهد داشت.

PHRACTYL ادعا می‌کند که ارابه فرود منحصربه‌فرد آن ، Macrobat را برای فرود در زمین‌های ناهموار نیز سازگار می‌کند. با این حال، این همچنین به این معنی است که فرود باید با سرعت بسیار پایین انجام شود، در صورت عدم انجام این کار، هواپیما به دلیل تکانه آن سقوط می کند.

این شرکت در مورد چیدمان پیشرانه چندان بسته نیست و در حال کار بر روی نحوه استقرار آن، به صورت واحدهای منفرد در هر بال یا به صورت سری است. واضح است که بال از آن چیزی که به نظر می رسد جالب تر است، اما از آنجایی که مالکیت معنوی توسط یک حق اختراع محافظت نمی شود، شرکت چیز زیادی را فاش نمی کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *