نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:01 ب.ظ

اولین پهپاد باری راه دور پرتاب شد

09 دسامبر 2021 // توسط نیک فلاهرتی

اولین پهپاد بدون سرنشین برای خدمات حمل و نقل بین شهری رسما در بلغارستان راه اندازی شد.

DX-1 Black Swan یک پهپاد بال ثابت با طول بال 16 متر است که می تواند تا 350 کیلوگرم محموله را در مسافتی تا 2500 کیلومتر حمل کند. اولین واحد تولیدی در فرودگاه صوفیه رونمایی شد و آماده آغاز پروازهای تجاری برای خدمات تحویل همان روز در اروپا در اوایل سال آینده است.

قوی سیاه که توسط Dronamics توسعه یافته است، می تواند از باندهای آسفالت نشده به کوتاهی 400 متر پرواز کند تا به مشتریان در کوچکترین و دورافتاده ترین جوامع خدمات رسانی کند تا مواد حیاتی را بین جزایر حمل کنند یا قطعات یدکی حیاتی را در اعماق یک کشور تحویل دهند. Svilen Rangelov، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، می گوید که این شرکت قراردادی را با DHL Deutsche Post، بزرگترین شرکت لجستیکی جهان، برای تامین 4000 پهپاد امضا کرده است.

وی می گوید : پرده برداری از قوی سیاه نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در ماموریت این شرکت برای امکان حمل و نقل یک روزه برای همه در همه جا است. سال‌ها کار سخت نتیجه داده است و به محض اینکه برنامه آزمایشی گسترده خود را به پایان رساندیم و در سال 2022 گواهینامه را دریافت کردیم، عملیات تجاری را آغاز خواهیم کرد و سال‌ها جلوتر از دیگران به مشتریان در اروپا و فراتر از آن خدمات ارائه می‌کنیم.

بیش از 100 سال است که مردم ابتدا هواپیماهایی را برای انسان طراحی کرده اند، به این معنی که آنها هرگز واقعاً برای بار بهینه نشده اند و در واقع کاملاً ناکارآمد هستند. ما با تمرکز بر حمل بار، توانستیم هواپیمایی بسازیم که بتواند این کار را تا 80 درصد کمتر از هر هواپیمای دیگری انجام دهد، به این معنی که می توانیم مزایای حمل و نقل هوایی را برای میلیاردها نفر در سراسر جهان به ارمغان بیاوریم.

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *