نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:09 ب.ظ

ژاپن بیش از 5 میلیارد دلار برای حل کمبود تراشه در جهان سرمایه گذاری می کند

نوشته برد برگان23 نوامبر 2021

ژاپن 5.2 میلیارد دلار (تقریباً 600 میلیارد ین) برای حمایت از تولیدکنندگان نیمه هادی در تلاش برای کمک به حل کمبود مداوم تراشه در جهان متعهد شده است.طبق گزارش اولیه در حالی که وجوه به چندین سازنده تراشه اختصاص می‌یابد، مهم‌ترین آن‌ها بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه‌رسانا در جهان (TSMC) است.

ژاپن 5.2 میلیارد دلار در شرکت غول پیکر تولید تراشه تایوان سرمایه گذاری می کند.

TSMC همچنین گفت که با همکاری گروه سونی یک کارخانه تراشه جدید را به مبلغ 7 میلیارد دلار در ژاپن احداث خواهد کرد. قابل درک است که دولت ژاپن از این موضوع خشنود است. بر اساس این گزارش، 200 میلیارد ین باقیمانده از سرمایه گذاری جدید ژاپن به سمت آماده سازی کارخانه های دیگر برای چندین پروژه جدید، از جمله یکی در حال توسعه توسط شرکت Micron Technology Inc سازنده تراشه های حافظه ایالات متحده و هلدینگ Kioxia ژاپن هدایت می شود. ژاپن از دهه 1980 به عنوان بزرگترین صنعت تراشه سازی در جهان باقی مانده است. اما از آن زمان به بعد، این کشور برای حفظ مزیت رقابتی خود در صنعت شلوغ فزاینده، نبرد سختی را انجام داده است، و در سه دهه گذشته با کاهش مداوم رقبای اقتصادی مانند تولیدکنندگان مستقر در تایوان، به کاهش شکاف ادامه داده است.

کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی سال ها به طول انجامیده است و نمی‌توانست زمان مناسب‌تری بیاید. کمبود تراشه تقریباً در همان زمانی آشکار شد که بحران کروناویروس COVID-19 به ایالات متحده رسید. این زمان بحرانی بود، زیرا میلیاردها نفر در سراسر جهان با ماه‌ها تا سال‌ها قرنطینه مواجه بودند، تنها راه مناسب برای تعامل با دنیای خارج از طریق رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی بود. آن دسته از ما که به اندازه کافی خوش شانس بودیم که از خانه کار کنیم، به عملکرد روزانه ماشین های مبتنی بر نیمه هادی ها و تراشه های کامپیوتری که آنها را تشکیل می دهند وابسته بودیم (و هنوز هم وابسته هستیم).

در حالی که بزرگترین تولید کننده تراشه های کامپیوتری TSMC است، بزرگترین خریدار تراشه های نیمه هادی اپل است و سامسونگ در رده دوم قرار دارد. قابل ذکر است که سامسونگ بعد از TSMC دومین تولیدکننده بزرگ از نظر فروش بود. از آنجایی که سامسونگ هر دو طرف عرضه و تقاضای صنعت تراشه‌های کامپیوتری را اشغال می‌کند، بسیاری تصور می‌کنند که در برابر کمبود آسیب‌پذیر نیست. اما در مارس 2020، سامسونگ اعلام کرد که در نظر دارد از عرضه گوشی هوشمند گلکسی نوت خود صرف نظر کند.

Koh Dong-jin، رئیس موبایل و مدیر عامل شرکت Koh Dong-jin در گزارشی به بی‌بی‌سی گفت: این یک عدم تعادل جدی در عرضه و تقاضای تراشه‌ها در بخش فناوری اطلاعات در سطح جهان وجود دارد. سامسونگ هنوز محصول جدیدی را عرضه نکرده است و کارشناسان فکر می کنند سال 2022 زودترین زمانی است که می تواند رخ دهد. اما در شرایطی که ژاپن از بازوی اقتصادی قدرتمند خود برای تامین انرژی برخی از قدرتمندترین سازندگان تراشه در جهان بهره می‌برد، کمبود جهانی در ماشین‌هایی که بر روی تراشه‌های کامپیوتری کار می‌کنند، از جمله پلتفرم‌های بازی، تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و حتی نزدیک به 70000 دستگاه بدون تراشه فورد وجود دارد. وسایل نقلیه منتظر در انبار، ممکن است در نهایت وارد فاز پایانی شده باشند. در حالی که ما نباید انتظار داشته باشیم که جهان تا تعطیلات به حالت عادی بازگردد، این یک شرط عادلانه است که پایان سال آینده ممکن است بسیار متفاوت و برای بهترین به نظر برسد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *