نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:34 ق.ظ

“Metamobility” در واقع به چه معناست؟

گرانت کورین – 6 ژانویه 2022 -Spot، سگ روباتیک، می‌تواند به متاورژن متصل شود.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی روبات‌ها را در همه جا قرار دهید و آنها را به متاورس متصل کنید؟

هیوندای نامی برای آن نسخه علمی تخیلی آینده دارد – متا تحرک. رهبران شرکت خودروسازی کره جنوبی در یک سخنرانی کلیدی گسترده در CES در لاس‌وگاس، دلیل تصمیم به خرید ربات‌ساز Boston Dynamics در ژوئن گذشته را روشن کردند: ربات‌های همه کاره و چابک این شرکت برای متحد کردن متاورز با دنیای فیزیکی ایده‌آل هستند Euisun Chung.، مدیر اجرایی گروه هیوندای موتور، تا آنجا پیش رفت که گفت که “دستگاه ها و خدمات حرکتی شرکت او همگی شامل عملکردهای رباتیک خواهند بود.”

متا تحرک کاری را که انسان ها می توانند انجام دهند – و آنچه را که می توانند تجربه کنند، گسترش می دهد.

مدیر عامل شرکت گفت متاورس امروزی مبتنی بر بازی، تکرار اولیه فضای فیزیکی-دیجیتالی است که در آینده بسیار ملموس‌تر خواهد بود – در زندگی روزمره مردم عادی بسیار مهم‌تر. او گفت که متاموبیلیتی «پلی بین دنیای فیزیکی و واقعیت‌های دیجیتال جدید می‌سازد» و به جهانی منجر می‌شود که فضا، زمان و فاصله همگی بی‌ربط خواهند شد.

یکی از اولین جاهایی که متاموبیلیتی می تواند نمایان شود، در کف کارخانه است. پذیرش چنین فناوری با شیوع همه گیری کرونا تسریع شده است، به طوری که محدودیت های سفر، سفر به کارخانه های دوردست را برای تکنسین ها و مهندسان دشوارتر از حد معمول کرده است. ربات T-HR3 تویوتا در حال حاضر قابلیت های مشابهی را ارائه می دهد. ربات انسان نما را می توان توسط یک کاربر از راه دور در سیستم اصلی شرکت کنترل کرد، که یک قطعه سخت افزاری بزرگ است که حرکات دست، پا و بازوی کاربر را ترسیم می کند و داده ها را برای ربات ارسال می کند. کاربر می تواند آنچه را که ربات می بیند ببیند و انجام وظایف را تقریباً به گونه ای ممکن می کند که گویی کاربر در جای ربات است.

چانگ سون، رئیس حمل و نقل خودران هیوندای به عنوان یک سرویس، ایده پشت متاموبیلتی را خلاصه کرد و گفت: «ربات‌ها آماده هستند و منتظرند تا ما از طریق متاورس با آنها ارتباط برقرار کنیم». او آینده ای را توصیف کرد که در آن افراد روزمره از روبات ها به عنوان آواتارهای فیزیکی استفاده خواهند کرد. او گفت که برای مثال، ممکن است بتواند از آواتار فیزیکی خود برای بازی و مراقبت از سگش در کره جنوبی استفاده کند، در حالی که در نمایشگاه CES آینده در لاس وگاس شرکت می کند. او از نیمه راه دور دنیا  وارد نسخه VR خانه‌اش می‌شد و ربات همراهش را راهنمایی می‌کرد تا «سگ [ش را] غذا بدهد و در آغوش بگیرد». حتی شگفت‌انگیزتر، او گفت که این تجربه می‌تواند به اندازه‌ای واقعی باشد که بتواند «همه لذت بودن را درست در کنار سگ [ش] احساس کند. او گفت: «با اتصال روبات‌ها به متاورس، ما می‌توانیم آزادانه بین هر دو جهان حرکت کنیم.»

شاید او حتی بتواند از نوادگان Spot، سگ روباتی بحث‌برانگیز بوستون داینامیک، همراه با او باشد که وقتی از متاورس خارج می‌شود تا یک سخنرانی حضوری از صحنه CES داشته باشد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *