نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:11 ق.ظ

AirTag اپل وسیله خوب در اختیار خرابکاران

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس20 نوامبر 2021

اعلانی را تصور کنید که روی آن نوشته شده است AirTag و با شما در حال حرکت است. مکان فعلی شما توسط صاحب این AirTag قابل مشاهده است.

آگوست گذشته، داستان یک کارشناس امنیت سایبری در بروکلین، نیویورک را برای شما آوردیم که توانست دوچرخه دزدیده شده خود را با ردیابی از خودش بازیابی کند، که به لطف یک AirTag اپل که در داخل دوچرخه پنهان کرده بود انجام شد . این داستان یک مقاله جالب را ایجاد کرد و مزایای بسیاری از AirTags را برجسته کرد.

AirTag های اپل دستگاه های ردیابی کوچکی هستند که یک بلندگو روی آن ها قرار دارد و می تواند روی چیزهایی که به احتمال زیاد جا به جا نشده اند بچسبد. سپس کاربر می تواند آنها را با استفاده از دستگاه اپل خود فعال کند و به راحتی آنها را در مسیر پیدا کردن مورد گم شده خود بیابد.

اگرچه آنها کاربردهای مفید زیادی دارند، مانند موردی که در بالا ذکر شد، اما می توان از آنها برای نظارت ناخواسته نیز استفاده کرد. Jonesboro، در آرکانزاس، داستان زنی ناشناس را گزارش کرد که آیفون خود را در ماشینش روشن کرد تا اخطاری دریافت کند که در آن نزدیکی یک AirTag وجود دارد.

این به وضوح یک AirTag بود که او خودش در جایی قرار نداده بود، زیرا در زمان رویداد او حتی نمی دانست چیست. زن گفت: “مشخص شد که من یک دنبال کننده AirTag دارم. بنابراین او به این نتیجه ترسناک رسید که شخص دیگری در تلاش است او را ردیابی کند.

این زن همچنان در شوک گفت: در راه رفتن به محل کار، رفتم تلفنم را وصل کنم تا به موسیقی گوش دهم و بعد ظاهر شد، من یک دنبال کننده AirTag دارم . او اقدام به پیدا کردن دستگاه چسبانده شده به صندوق عقب خود کرد، آن را در یک کیسه گذاشت و برای بررسی به ایستگاه پلیس محلی آورد.

متأسفانه، پلیس هنوز هیچ سرنخی ندارد، اما رابرت سکستون، کارآگاه CID در اداره پلیس پاراگولد، گفت که این رویدادی است که به طور فزاینده ای رایج تر می شود و مردم باید مراقب چنین حوادثی باشند. علاوه بر اینکه می‌توانند AirTag‌ها را در مکان‌های ناخواسته بچسبانند، بازیگران شرور نیز ممکن است بتوانند آنها را هک کنند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *