نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:54 ق.ظ

لاستیک‌های بدون هوای میشلن ضد پنچر با47 درصد بازیافت

اندی کوربلی -22 نوامبر 2021

تلاش میشلن برای مقابله با زباله های لاستیک در سراسر جهان باعث شد تا آنها تایرهای ضد پنچری “بدون هوا” تولید کنند، که به گفته آنها می تواند به کاهش 18 درصد از کل لاستیک های جهان کمک کند که بطور زودهنگام به دلیل پنچری دور انداخته می شوند.این مورد در ماه سپتامبر، یک نمایشگاه جالب در نمایشگاه خودرو مونیخ، کانسپت جدید غول لاستیک برای یک تایر بدون هوا بود که در برابر سوراخ‌هایی که بسیاری را بی‌فایده می‌کند مصون است.

لاستیک های دور ریخته شده یک مشکل بزرگ زباله در سراسر جهان هستند – ایالات متحده سالانه 260 میلیون لاستیک دور ریخته شده تولید می کند که بسیاری از آنها در محل دفن زباله ها یا در کناره های بزرگراه قرار می گیرند که در آنجا گازهای مضر و آلاینده های میکروپلاستیک را در هنگام شکسته شدن آزاد می کنند.

سیستم تایر ضد سوراخ منحصر به فرد میشلین یا “UPTIS” با استفاده از 46٪ مواد بازیافتی طراحی شده است و از یک ماتریس پلاستیکی پوشیده شده با الیاف شیشه ساخته شده است که یک لایه بیرونی انعطاف پذیر با یک لایه داخلی سفت تر ایجاد می کند.

سیریل روگت، از ارتباطات فنی و علمی گروه میشلین، اظهار داشت: ساختار واقعاً متمایز نمونه اولیه میشلین UPTIS، یا همان طور که اغلب شنیده ایم «عجیب بودن» آن، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد و تأثیری ماندگار بر آنها گذاشت.

“این یک تجربه استثنایی برای ما بود، و بیشترین رضایت ما در پایان نمایشگاه زمانی بود که بازدید کنندگان ما که مسلماً در ابتدا کمی محتاط بودند، گفتند که در مقایسه با لاستیک‌های معمولی تفاوتی احساس نمی‌کنند.”

به گزارش نیواطلس، این فقط یک طرح “سبز” اروپایی برای جلب رضایت سیاستمداران نیست، پره های داخلی تایر را می توان با جزئیات عالی تنظیم کرد تا هندلینگ یا راحتی را بهبود بخشد.

میشلن معتقد است تایرهای بدون هوا زندگی همه را بهبود می بخشد. با لاستیک‌هایی که کمتر مستعد فرسودگی در جاده‌ها هستند، هزینه‌های نگهداری ناوگان خودروهای شرکت گران‌تر خواهد بود، در حالی که مالکان خودروهای بی‌تجربه به‌طور تصادفی لاستیک‌های خود را با رانندگی آن‌ها در حالی که بیش از حد یا کم باد می‌کنند، خراب نمیشوند.

برای این لاستیک هیچ قیمت فعلی پیشنهاد نشده است، و با وجود اینکه از سال 2005 در حال توسعه هستند، به احتمال زیاد برای 24 تا 36 ماه دیگر در دسترس نیستند. در 30 سال دیگر، میشلن امیدوار است که تنها تایرهای بدون هوا را با مواد 100٪ بازیافتی تولید کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *