نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:09 ب.ظ

جنرال الکتریک در آخرین تجدید ساختار به سه شرکت تقسیم می‌شود

9 نوامبر 2021

جنرال الکتریک چندملیتی، پرچمدار صنعت آمریکا، در حال تقسیم شدن به سه شرکت جداگانه است.شرکت چندملیتی جنرال الکتریک اعلام کرد که در جدیدترین اقدام این غول صنعتی برای تقویت ثروت خود، به سه شرکت جداگانه و سهامی عام تقسیم می‌شود.

جنرال الکتریک کسب و کار مراقبت های بهداشتی و انرژی خود را جدا خواهد کرد و هسته باقی مانده از این شرکت صد ساله که توسط توماس ادیسون تأسیس شده است، بر حمل و نقل هوایی تمرکز خواهد کرد.

این شرکت که به شدت تحت تاثیر بحران مالی سال 2008 قرار گرفته بود، چندین بار تلاش‌های کوچک‌سازی و بازسازی را توسط چندین مدیر عامل انجام داده و بدهی‌های هنگفتی را متحمل شده است.

این شرکت مستقر در بوستون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انشعاب باعث می‌شود کسب‌وکارهایی که به‌طور مستقل اداره می‌شوند موقعیت بهتری برای « رشد بلندمدت و ایجاد ارزش» برای مشتریان، سرمایه‌گذاران و کارمندان ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است که جنرال الکتریک در اوایل سال 2023 از GE Healthcare جدا می شود و شرکت مادر انتظار دارد 19.9 درصد از سهام خود را حفظ کند.سپس سه بخش انرژی تجدیدپذیر جنرال الکتریک، جنرال الکتریک پاور و جنرال الکتریک دیجیتال را در یک تجارت واحد ترکیب می کند که در اوایل سال 2024 اجرا می شود.

هسته باقی مانده این شرکت که نام جنرال الکتریک را حفظ خواهد کرد، بر حمل و نقل هوایی متمرکز خواهد شد که آینده آن نزدیک به بوئینگ، یکی از مشتریان اصلی آن، خواهد بود.

لارنس کالپ، رئیس و مدیر اجرایی شرکت، که نقش رهبری در گروه هوانوردی جدید را حفظ خواهد کرد، گفت: “ما مسئولیت داریم که با سرعت برای شکل دادن به آینده پرواز، پیشبرد سلامت دقیق و رهبری انتقال انرژی حرکت کنیم.”

او گفت که نهادهای جدید “از تمرکز بیشتر، تخصیص سرمایه مناسب و انعطاف‌پذیری استراتژیک برای ایجاد رشد و ارزش بلندمدت سود خواهند برد.”

تجدید ساختارهای متعدد

این شرکت قبلا واحدهای نفت و لوازم خانگی خود را کنار گذاشته و گفته است که از درآمد حاصل از ادغام اخیر تجارت اجاره هواپیما با AerCap برای کاهش بدهی خود استفاده خواهد کرد.

کالپ در اکتبر 2018 به عنوان رئیس جنرال الکتریک منصوب شد تا بتواند سطح امتیازات ، از جمله تعهد به کاهش بدهی های شرکت را افزایش دهد.

سرمایه گذاران این خبر را پذیرفتند. در وال استریت، سهام جنرال الکتریک در ظهر نزدیک به چهار درصد افزایش یافت. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *