نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:58 ق.ظ

فناوری جدید «دوقلوی دیجیتال» انویدیا به شما امکان می‌دهد جهان‌های جایگزین را ببینید

10 نوامبر 2021 نوشته برد برگان

فناوری جدید «دوقلوی دیجیتال» انویدیا به شما امکان می‌دهد جهان‌های جایگزین را ببینید

تصویری از یک شبکه ارتباطی جهانی (سمت چپ)، و یک دوقلوی دیجیتالی از یک خودروی خودمختار.

حوزه مجازی همکاری دیجیتال در حال رشد است. و در حالی که فیسبوک که به زودی از بین می‌رود، در تلاشی برای انتقال عملیات به دنیای مجازی، به Metaverse می‌پردازد، Nvidia در حال گسترش Omniverse خود است که برای بهبود گردش کار در محیط رسانه‌ای جدید طراحی شده است.

در حالی که گستره و مقیاس مجموعه جدید هوش مصنوعی انویدیا، رابط‌های آواتار و مهارت ابررایانه‌ای چشمگیر بود، شاید قابل توجه‌ترین پیشرفت، دوقلوی دیجیتالی جدید این شرکت باشد. Omniverse انویدیا یک سال جلوتر از Metaverse زاکربرگ است.

Omniverse در دسامبر 2020 به عنوان یک نسخه بتا رونمایی شد، تقریباً یک سال کامل قبل از اینکه مارک زاکربرگ فیسبوک به مفهوم جدید Metaverse، در پی جنجال‌های قانونی و بزرگترین قطع رسانه‌های اجتماعی در دهه گذشته خود بپردازد. یک سال بیشتر در توسعه (عمومی)، Omniverse به طراحان سه بعدی دنیای مجازی مشترکی را ارائه می‌دهد که در آن کاربران در سراسر جهان ممکن است در برنامه‌های نرم افزاری مختلف با یکدیگر همکاری کنند. از دسامبر گذشته، بیش از 70000 خالق منفرد Omniverse را دانلود کرده‌اند که شامل بیش از 700 شرکت از جمله لاکهید مارتین، CannonDesign، BMW Group، Ericsson، Sony Pictures Animation، Epigraph و بسیاری دیگر می شود. ریچارد کریس، معاون Omniverse در انویدیا، هفته گذشته در جلسه مقدماتی گفت: «جهان‌های مجازی برای دوره بعدی نوآوری ضروری هستند.

هیجان انگیزترین مورد در میان پیشرفت‌های جدید انویدیا، عرضه «دوقلوهای دیجیتال» است – که کپی دقیق و دیجیتالی ساختارهای فیزیکی، محیط‌ها و رفتارها هستند. معاون Simulation Technology Rev Lebaredian در انویدیا گفت: دوقلوهای دیجیتال اساساً راهی برای برداشتن چیزها در دنیای واقعی و نشان دادن آنها در دنیای مجازی هستند تا بتوانیم به خود قدرت‌های فوق العاده بدهیم. هنگامی که یک نمایش دقیق دارید و می‌توانید نحوه رفتار آن جهان را شبیه سازی کنید، می‌توانید کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام دهید. می‌توانید از طریق تله پورت – اگر نمایشی از کارخانه خود یا مدلی از زمین دارید، یا شهری که ماشین‌ها در آن در حال تردد هستند، می‌توانید به هر نقطه از آن دنیا بپرید و آن را حس کنید و آن را طوری درک کنید که انگار آن‌جا هستید.

«با شبیه سازی، ما همچنین پتانسیل سفر در زمان را داریم – می‌توانیم آن‌چه در گذشته اتفاق افتاده را ضبط کنیم و به عقب برگردیم تا اتفاقات کارخانه شما، در موقعیتی در جاده ها را پخش کنیم .

لباردیان افزود: نه تنها می‌توانید به آینده بروید، بلکه می‌توانید با تغییر پارامترهای درون این جهان به آینده‌های جایگزین بروید. این به ما امکان می‌دهد آینده‌های روشن‌تری را برنامه‌ریزی کنیم، کسب‌وکارمان را بهینه کنیم، زمین و آینده‌ای بهتر برای خود بسازیم. به عبارت دیگر، با ساختن دوقلوهای دیجیتالی پروژه های ساختمانی بزرگ یا حتی شرایط اولیه یک فاجعه طبیعی، می توانید شاهد اتفاقاتی که در یک جهان جایگزین رخ می دهد باشید. ممکن است مبهم به نظر برسد، اما هنگام برنامه‌ریزی برای واکنش مناسب به مثلا آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا، ساختن یک دوقلوی دیجیتالی از شرایط فعلی، سپس انتقال سریع به زمان بعدی با توجه به برنامه‌هایی برای مبارزه با گسترش آتش، ممکن است راه دیگری را به ما نشان دهد بسیار موثرتر نشان خواهد داد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *