نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:37 ب.ظ

تزریق واکسن بدون سوزن توسط یک ربات

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس07 نوامبر 2021

بسیاری استفاده از سوزن را یک شر ضروری می دانند، و در زمانی که واکسن ها به همان اندازه مهم هستند، چنین احساساتی می تواند تزریق واکسن کووید-19 شما را بسیار دشوارتر کند.

اکنون، شرکتی که در انکوباتور استارت‌آپ فناوری دانشگاه واترلو تأسیس شده است، اولین روباتی را معرفی کرده است که قادر به انجام تزریق عضلانی است. این ربات Cobionix – به اختصار Cobi – نام دارد و برای تحویل دوز خود نیازی به سوزن ندارد. در عوض، از یک جت مایع با فشار بالا، که ضخیم‌تر از موی انسان نیست، برای تزریق محتویات واکسن به بافت استفاده می‌کند.

تیم لاسول، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Cobionix، در بیانیه ای گفت: Cobi یک پلت فرم روباتیک همه کاره است که می تواند به سرعت برای انجام وظایف با 100 درصد خودمختاری استفاده شود. ما کوبی را برای استفاده از فناوری تزریق بدون سوزن و نشان دادن اینکه بیماران می‌توانند تزریق‌های عضلانی مانند واکسن‌ها را بدون سوزن و بدون دخالت یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنند، تجهیز کردیم.

Cobi دارای مزایای بسیاری است. برای شروع، می تواند راهی کارآمد برای رسیدگی به کمبود نیروی کار مراقبت های بهداشتی باشد. همچنین راه ایمن‌تری برای واکسینه کردن افراد است زیرا هیچ عامل انسانی مجبور نیست در آن شرکت داشته باشد.

Cobi قادر است مدارک شناسایی افراد را اسکن کرده و صحت آنها را بررسی کند. سپس می تواند برای یافتن بهترین نقطه روی بدن بیمار برای واکسینه شدن اقدام کند.اما مهارت های کوبی به مراقبت های بهداشتی محدود نمی شود. سازندگان آن می گویند که این ربات می تواند با صنعت تمیز کاری و هتل سازگار شود. با چند ترفند کوچک و چند تغییر کدنویسی، Cobi می تواند به یک ربات کاملاً جدید تبدیل شود که مجموعه ای کاملاً جدید از وظایف را انجام می دهد.

ارزش واقعی Cobi در این واقعیت نهفته است که می تواند کاملاً خودکار باشد. برخی از روبات‌ها با نظارت انسان‌هایی از فاصله دور کار می‌کنند که هر حرکت دستگاه را کنترل می‌کنند.اما Cobi طوری ساخته شده است که برنامه ریزی شود تا به تنهایی کار کند. این احتمالاً هزینه‌های کارکرد ربات‌ها را کاهش می‌دهد و آنها را برای بسیاری از برنامه‌های کاربردی مفید می‌سازد.

البته این ربات هنوز آماده عرضه به بازار نیست. ممکن است دو سال دیگر طول بکشد تا Cobi کاملاً مستقل عمل کند، اما سازندگان آن امید زیادی به آن دارند که در نهایت این کار انجام شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *