نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 2:04 ق.ظ

مشکل عدم تعهد کنترل متان در جهان وجود دارد

توسط مولی تافت   ۳ نوامبر ۲۰۲۱

در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا یک تعهد جهانی برای رسیدگی به یکی از مهم ترین مشکلات آب و هوایی ما یعنی متان ارائه کردند. از زمان اعلام سه شنبه، بیش از 100 کشور اکنون گفته اند که به این تعهد می پیوندند. اما تعدادی از بازیگران کلیدی از تعهد خارج شده‌اند – و به‌ویژه یکی از آنها که مشکل خود را پشت سر صنعت آلاینده می‌اندازد.

متان یکی از کم مقدار ترین موارد در بحث آب و هوایی است. زمان بسیار کمتری نسبت به دی اکسید کربن در اتمسفر می گذراند اما 80 برابر قوی تر است. انتشار گازهای گلخانه ای در حال افزایش است، که مشکل بزرگی است که ما نمی توانیم در حال حاضر آن را تحمل کنیم، زیرا جهان نیاز به کاهش سریع همه آلودگی های گازهای گلخانه ای دارد.

متان از چند مکان مختلف به ویژه از کشاورزی و تولید نفت و گاز می آید. خوشبختانه، ما فن‌آوری و دانش لازم برای رفع بسیاری از مشکلاتی را داریم که منجر به مشکل پراکنده شدن متان شده است. بر این اساس، این تعهد بسیار ساده است: متعهد شوید که تا سال 2030 به کاهش 30 درصدی انتشار گاز متان جهانی کمک کنید. این تعهد به ویژه غیر الزام آور است.

با این حال، چند کشور از آلاینده ساز‌های شدید، حداقل در حال حاضر، در حال انجام این کار هستند. چین، روسیه، هند، استرالیا و ایران برخی از بزرگترین کشورهایی هستند که را لیست امضا نکردند. چین، هند و روسیه سه کشور اول تولیدکننده گاز متان در جهان هستند و عدم حضور آنها به ویژه قابل توجه است. رؤسای جمهور ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ از روسیه و چین، به ترتیب، حتی در COP امسال حضور ندارند، بنابراین آنها دقیقاً نمی خواهند اعتبار آب و هوایی خود را برای همه دوستان رهبر جهان خود نشان دهند. https://gizmodo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *