نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:58 ب.ظ

فضولات انسانی جایگزینی برای سوخت های فسیلی در کشور آفریقایی

توسط یورونیوز  19/04/2022 – زباله های انسانی در کنیا به یک تجارت سوخت سودآور تبدیل می شود – کپی رایت AP Photo

یک شرکت اجتماعی زباله های انسانی را به جایگزینی برای زغال سنگ تبدیل می کند که می تواند برای هر چیزی از گرم کردن خانه ها گرفته تا پخت و پز غذا استفاده شود.

شرکت Sanivation که در 100 کیلومتری نایروبی پایتخت کنیا واقع شده است، تبدیل زباله های ناخوشایند به سوخت را سودآور می داند.

ضایعات در دمای بالا برای از بین بردن باکتری ها، قبل از مخلوط شدن با خاک اره و تبدیل شدن به بریکت، بلوک های سنتی از زغال سنگ یا سایر مواد قابل احتراق فشرده شده برای کمک به آتش سوزی، تصفیه می شوند.

در حالی که در ابتدا فروش سختی برای شرکت بود، پل ماندا، مدیر کارخانه Sanivation، می گوید که برخی از مردم اکنون از بریکت ها برای کباب کردن استفاده می کنند.این محصول “بسیار سریعتر از آنچه انتظار می رفت در بازار جمع آوری شد” و شرکت در حال حاضر بیش از 120 تن می فروشد زیرا تلاش می کند تا با تقاضا مطابقت داشته باشد.

ایجاد این نوع سوخت مزایای زیست محیطی دارد.

“استفاده از این سوخت برای محیط زیست بسیار مهم است، زیرا به ازای هر تنی که قرار است استفاده کنیم، 33 درخت صرفه جویی می کنیم. به یاد داشته باشید که ما یک محصول بی فایده را نیز مصرف می کنیم که مردم آن را دور می انداختند . ماندا گفت که به طور ناایمن مدیریت می شد.

Sanivation در ابتدا خانواده ها را به عنوان مشتریان بالقوه هدف قرار داد، اما به کارخانه ها و مشاغل عرضه کننده روی آورد.

یکی از آنها مزرعه گل لارمونا است که در محل برای کارمندان خود غذا می پزد و از زغال چوب و هیزم استفاده می کرد.بریکت ها ارزان تر هستند و مدیر مری وانگوی می گوید مزایای بیشتری نیز دارد.

او می‌گوید دود حاصل از بریکت‌ها تأثیر کمتری بر کارمندان دارد و حتی دیگ‌های آشپزی با پختن روی این سوخت، دوام بیشتری دارند.

او افزود: «همچنین اگر از زغال‌سنگ معمولی و بریکت‌ها مقایسه کنید، گرمای بریکت‌ها بیشتر دوام می‌آورد، به این معنی که در مقایسه با آنچه قبلاً آنجا استفاده می‌کردیم کمتر استفاده می‌کنیم».

به گفته سرویس جنگل کنیا، زغال چوب انرژی 82 درصد جمعیت شهری و 34 درصد خانوارهای روستایی را تامین می کند.

نیکسون اوتینو، کارشناس پایداری و مدیر عامل نیکو گرین توضیح می‌دهد: «بریکت‌ها جایگزین خوبی برای زغال چوب و چوب هستند و به‌ویژه از مواد ضایعاتی ساخته می‌شوند، بنابراین درختانی که در حال قطع شدن هستند، کاهش می‌یابند».

“شماره دو، اگر خوب ساخته شوند، به طور موثر می سوزند، بنابراین انتشار کمتری هوای بد (کربن) منتشر می کنند. بنابراین تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی و همچنین اثرات زیست محیطی در مقایسه با نحوه سوختن زغال چوب یا چوب دارد. که کارآمد نیست.” .

از طریق این ابتکار، این شرکت توانسته است شغل ایجاد کند، و همچنین سازمان های مستقر را متقاعد کند که یک منبع انرژی دوستدار محیط زیست را انتخاب کنند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *