نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:12 ب.ظ

اگر کسی بمیرد چه اتفاقی برای رمز ارز متعلق به او می‌افتد؟

2 نوامبر 2021، توسط سارا راتنر

اگر شما صاحب ارز دیجیتال هستید، تصور اینکه رمز ارز شما چیزی است که ارزش صحبت با یک وکیل املاک را دارد، دشوار است.

حساب‌های رمزنگاری مانند حساب‌های سرمایه‌گذاری سنتی نیستند. آن‌ها می‌توانند در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیرتر باشند و معمولاً نمی‌توانید ذی‌نفعی را نام ببرید. به عنوان مثال، اگر رمزنگاری خود را روی یک دستگاه فیزیکی در خانه ذخیره می‌کنید و چند دوست کلید شما را می‌دانند – رمز عبوری که به کیف پول رمزنگاری دسترسی پیدا می‌کنید – یکی از آن دوستان به اصطلاح ممکن است به خانه شما وارد شود و رمز شما را بدزدد. به همین راحتی که می‌توانستند گوشواره‌های الماس مادربزرگ شما بدزدند. یا، اگر کلیدها را با کسی به اشتراک نگذارید، رمز ارز شما برای همیشه گم می‌شود. این مهم است که بدانید چگونه رمزنگاری خود را ایمن ذخیره کنید و خواسته‌های خود را با عزیزان خود در میان بگذارید، درست مانند هر دارایی ارزشمند دیگری.

بدانید که کریپتو شما چگونه ذخیره می‌شود

شما کریپتو را در کیف پول‌ها تجارت و ذخیره می‌کنید، اما نه از نوع چرمی. کیف پول‌های کریپتو می‌توانند دیجیتالی باشند و در یک برنامه یا وب‌سایت یا فیزیکی مانند درایو انگشت شست مدیریت شوند. نوع انتخابی شما بستگی به این دارد که قصد دارید با کریپتو خود چه کاری انجام دهید.

– کیف پول‌های داغ: برای تجارت و خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. نکته مثبت این است که آن‌ها معمولا رایگان و راحت هستند، اما نقطه ضعف آن‌ها این است که امنیت کمتری دارند زیرا همیشه به اینترنت متصل هستند.

– کیف پول‌های سرد: این کیف پول‌ها برای نگهداری رمزارز برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده می‌شوند. مانند قرار دادن رمزارز خود در فریزر به آن فکر کنید.

کیف پول داغ مانند یک حساب جاری است – با پول در حال رفت و آمد – در حالی که کیف پول سرد بیشتر شبیه یک حساب پس انداز است، جایی که پول را برای مدت طولانی‌تری ذخیره می‌کنید. می‌توانید هر دو را همزمان داشته باشید.

هر کسی که کلیدها را در دست دارد – یعنی کسی که گذرواژه‌ای از اعداد و حروف تولید شده تصادفی را حفظ می‌کند – به رمزنگاری شما دسترسی دارد. ممکن است شما باشید، یک صرافی شخص ثالث یا ترکیبی از هر دو.

الکس مجیاس، موسس و وکیل مدیریت جیمز ریور قانون در ریچموند، ویرجینیا، می‌گوید: «بیش از چیزی که می‌خواهید در مبادله شخص ثالث به عنوان یک راه حل بلند مدت از دست بدهید، نگه ندارید. «شما کلیدها را کنترل نمی‌کنید. آن‌ها می‌توانند وجوه شما را مسدود کنند یا مورد حمله قرار گیرند.» با افزایش ارزش رمزنگاری شما، یک گزینه خودسرپرستی یا ترکیبی را توصیه می‌کند.

کریپتو خود را ایمن و در عین حال قابل دسترسی نگه دارید

یک کیف پول سرد می‌تواند یک وسیله ذخیره سازی فیزیکی کوچک باشد که به راحتی می‌توان آن را نادرست قرار داد. کیف پول سرد شما برای دسترسی به یک کد پین نیاز دارد، بعلاوه در صورت گم شدن کلید، عبارت بازیابی را به عنوان پشتیبان تنظیم می‌کنید. به گفته وی، یک گاوصندوق نسوز در خانه یا یک صندوق امانات در بانک ضروری است، اما کیف پول سرد خود را در همان جایی که یادداشت حاوی کلید، پین و عبارت بازیابی است، قرار ندهید. اگر کسی همه این موارد را با هم پیدا کند، با آن بیت کوین خداحافظی کنید.

مهم‌تر از همه، یک روش ذخیره‌سازی را طراحی کنید که منطقی باشد. مجیاس می‌گوید: «آن‌قدر بامزه نشوید که سیستم پیچیده‌ای بسازید که نتوانید آن را به خاطر بسپارید. او از مردم شنیده است که کلیدهای خود را می‌نویسند و کاغذ را به سه قسمت می‌برند و هر قطعه را در مکانی جداگانه پنهان می‌کنند. این ایده خوبی به نظر می‌رسد، اما ایده وحشتناکی است. اگر یکی از این سه مورد را از دست بدهید، برای همیشه از بین می‌رود. ریسک خود را سه برابر کرده‌اید.»

برای عزیزان یک برنامه ریزی دقیق بسازید

در وصیت نامه خود یک ذی‌نفع را نام ببرید و سندی را به طرح املاک خود اضافه کنید که دارایی‌های رمزنگاری شما و هرگونه رمز عبور، پین، کلید و دستورالعمل برای یافتن کیف پول سرد شما را فهرست می‌کند. اگر حسابی در یک صرافی ارز دیجیتال دارید، ذی‌نفع شما می‌تواند با پشتیبانی مشتری تماس بگیرد تا موضوع شما را به آن‌ها اطلاع دهد.

به گفته یکی از نمایندگان Coinbase، فرآیندی برای راهنمایی نزدیکان وجود دارد، از جمله کمک یک به یک از یک تحلیلگر Coinbase. یکی از نمایندگان Gemini در ایمیلی گفت: «ما امیدواریم که در آینده این فرآیند را ساده کنیم، بنابراین ما در تلاش هستیم تا عملکرد ذی‌نفعان حساب را به پلتفرم خود اضافه کنیم.»

طرح و کیف پول خود را به روز کنید

با به روز نگه داشتن طرح دارایی خود، به خصوص پس از تغییر زندگی مانند ازدواج یا طلاق، مطمئن شوید که دارایی‌های شما به افراد مناسب می‌رسد. دستورالعمل‌های به روز ارائه دهید تا ذی‌نفعان بتوانند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *