نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:20 ب.ظ

بیل گیتس می گوید رمزارزها و NFT ها “100٪ بر اساس تئوری احمقانه بزرگی هستند”

15 ژوئن 2022 -رایان براون

بیل گیتس طرفدار ارزهای دیجیتال یا توکن های غیرقابل تعویض نیست.ی در سخنرانی TechCrunch در مورد تغییرات آب و هوایی صحبت می کرد، این پدیده را چیزی توصیف کرد که “100% بر اساس نظریه احمقانه بزرگی است”، با اشاره به این ایده که دارایی های بیش از حد ارزش گذاری شده زمانی که سرمایه گذاران به اندازه کافی مایل باشند، قیمت خواهند داشت. تا هزینه بیشتری برای آنها بپردازد.

گیتس با اشاره به مجموعه بسیار پرطرفدار Bored Ape Yacht Club NFT به شوخی گفت که “تصاویر دیجیتالی گران قیمت از میمون ها” جهان را به شدت بهبود می بخشد.

NFT ها توکن هایی هستند که نمی توان آنها را با یکدیگر مبادله کرد. آنها اغلب به عنوان راهی برای اثبات مالکیت دارایی های دیجیتال مانند مجموعه های هنری یا ورزشی معرفی می شوند. اما منتقدان با توجه به ماهیت انرژی بر ارزهای رمزنگاری شده، آن ها را بیش از حد تبلیغاتی و بالقوه مضر برای محیط زیست می دانند. بسیاری از NFT ها بر روی شبکه  اتریوم، دومین توکن بزرگ، ساخته شده اند.

گیتس گفت: «من به کلاس‌های دارایی عادت کرده‌ام… مانند مزرعه‌ای که در آن خروجی دارند، یا مانند شرکتی که در آن محصولات تولید می‌کنند.

در مورد کریپتو، گیتس افزود: «من در آن دخالتی ندارم. “من هیچ یک از این چیزها را طولانی یا کوتاه نمی کنم.”

این هفته پس از اینکه سلسیوس، یک شرکت وام دهنده رمزنگاری، تمام برداشت‌های حساب را متوقف کرد، ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کردند. این نابسامانی به ترس از یک رویداد قریب الوقوع ورشکستگی برای درجه سانتیگراد دامن زده است – و ممکن است اثرات منفی بر دیگر بخش های بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. به نوبه خود، سلسیوس می‌گوید که «به‌طور شبانه روزی برای جامعه ما کار می‌کند».

دنیای کریپتو آسیب دیده در حال لیسیدن زخم های خود پس از فروپاشی UST – به اصطلاح استیبل کوینی که قرار بود 1 دلار ارزش داشته باشد – و لونا، توکن خواهرش، بود. در اوج هر دو ارز دیجیتال، مجموعاً 60 میلیارد دلار ارزش داشتند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *