نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:17 ق.ظ

بازار NFT GameStop یک راه اندازی جسورانه در میان سقوط گسترده ارزهای دیجیتال است

آمیا پالجا -12 ژوئیه 2022 -بازار NFT GameStop یک راه اندازی جسورانه در میان سقوط گسترده تر ارزهای دیجیتال است . gesrey/iStock

The Verge گزارش داد در حالی که شرکت‌های رمزارز خود را برای زمستان طولانی آماده می‌کنند، GameStop بازار NFT خود را بدون توجه به این نشانه‌های بازار معرفی کرده است.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT در سال 2021 که سلبریتی‌ها میلیون‌ها دلار پول خرج کردند تا به آن‌ها دست پیدا کنند، بسیار محبوب شدند. سازندگان دستگاه های الکترونیکی همچنین مجموعه ای از دستگاه های نمایشگر دیجیتال را برای دارندگان NFT راه اندازی کردند تا مجموعه های خود را با افتخار به نمایش بگذارند.

 اما پس از شروع سال، علاقه به NFTها و ارزهای دیجیتال در کل کاهش یافته است، زیرا بازارهای محبوب شاهد کاهش کاربران روزانه خود هستند و ارزهای دیجیتال جذابیت همه گیر خود را از دست می دهند. به دلیل ترس از رکود اقتصادی، شرکت‌های رمزارز از ماه ژوئن شروع به اخراج کارکنان خود کردند تا بتوانند خود را سرپا نگه دارند زیرا انتظار می‌رود منابع مالی به پایان برسد.

در میان همه موارد ، راه اندازی یک بازار جدید NFT توسط GameStop حرکتی بسیار جسورانه به نظر می رسد. طرح راه‌اندازی این بازار برای اولین بار در فوریه سال جاری، زمانی که بازار کریپتو به تازگی شروع به فعالیت کرده بود، فاش شد. می توان فکر کرد که GameStop اسب های خود را تا زمانی که شرایط برای اجرای دوباره مساعد شود نگه دارد، اما خرده فروش برنامه های بزرگ تری دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، بازاری که اخیراً رونمایی شده است مبتنی بر لایه اتریوم 2 است که به طرف‌ها اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند. در زمان راه اندازی، این بازار بیش از 53000 NFT برای فروش و بیش از 200 مجموعه برای مرور داشت. اگر آن را با میلیون ها گزینه موجود در OpenSea مقایسه کنید، عدد بسیار کمی است، اما این شرکت راه اندازی را “بتای عمومی” می نامد.

در مورد مجموعه‌ها، مجموعه‌هایی با تم حیوانات وجود دارد که می‌توان انتظار داشت پس از موفقیت Bored Ape Yacht Club، یک بازار NFT داشته باشد. با این حال، اگر به دنبال ایجاد NFT های خود در پلتفرم هستید، GameStop یک مانع ورود نیز دارد. سازندگان باید ابتدا درخواست دهند و توسط GameStop تأیید شوند تا کارهای خود را در بازار به نمایش بگذارند.

نشانه شروع های جدید؟

کاربرانی که به دنبال دستیابی به موارد موجود در مجموعه هستند می توانند MetaMask یا WalletConnect را انتخاب کنند. در اوایل ماه مه، GameStop خدمات کیف پول خود را نیز راه اندازی کرد که کاربران می توانند از آن در بازار NFT برای پرداخت و ذخیره دارایی های دیجیتالی تازه به دست آمده خود استفاده کنند.

این شرکت همچنین به دنبال گسترش عملکرد بازار است و به مرور زمان بازی های Web3 و سایر محیط های اتریوم را اضافه خواهد کرد. این بازار همچنین به پشتیبانی از ImmunatableX اشاره می کند، پلتفرمی که برای برخی از بازی های NFT استفاده می شود و به زودی اضافه خواهد شد.

The Verge در گزارش دیگری گفت: زمان راه اندازی نیز عجیب است زیرا این شرکت در حال حاضر کارکنان خود را اخراج کرده و مدیر مالی (CFO) خود را در اوایل ماه جاری اخراج کرده است.بنابراین، به نظر می‌رسد که GameStop قصد ندارد به این زودی متوقف شود، اما به دنبال چیزی است که سایر شرکت‌ها از آن می‌ترسند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *