نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 7:15 ب.ظ

یک افشاگر زن از تغییر نام متای فیس‌بوک انتقاد می‌کند

2 نوامبر 2021، توسط کیتی لی

فرانسیس هاوگن، افشاگر، گفت که تغییر نام تجاری فیس بوک به «متا» نشان می‌دهد که این شرکت اولویت‌های اشتباهی دارد. وی با انتقاد شدید از تغییر برند فیسبوک به «متا»، این شرکت را متهم کرد که باز هم توسعه را بر امنیت مردم اولویت داده است.

مهندس سابق فیس‌بوک، که مجموعه‌ای از اسناد داخلی را فاش کرد که هفته‌ها انتقاد از غول رسانه‌های اجتماعی را برانگیخت، همچنین از مارک زاکربرگ، رئیس و مدیرعامل آن، خواست از سمت خود کناره‌گیری کند. هاوگن در سخنرانی خود در کنفرانس فناوری Web Summit در لیسبون گفت که فیس‌بوک «بی وجدان» است که به جای تمرکز بر رفع مشکلات موجود، جاه‌طلبی‌های خود را برای توسعه متاورس (نسخه واقعیت مجازی اینترنت) در بوق و کرنا می‌کند.

او به ده‌ها هزار مخاطب در پایتخت پرتغال گفت: «فیس‌بوک بارها و بارها گسترش در مناطق جدید را به جای پایبندی به آن‌چه قبلا انجام داده‌اند انتخاب می‌کند. آن‌ها به جای سرمایه‌گذاری برای اطمینان از اینکه پلت‌فرم‌هایشان حداقل سطح ایمن هستند، 10000 مهندس را در بازی‌های ویدیویی مشغول به کار می‌کنند.

فیس‌بوک ماه گذشته اعلام کرد که طی پنج سال آینده 10000کارمند جدید را در اروپا استخدام خواهد کرد تا بتواند متاورس را بسازد، که از واقعیت مجازی برای ایجاد تجربیات آنلاین (مانند چت کردن با یک دوست یا شرکت در کنسرت) استفاده می‌کند.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که نام شرکت مادر فیس بوک را به «متا» تغییر می‌دهد تا نشان‌دهنده تغییر تمرکز باشد. منتقدان تغییر نام تجاری فیسبوک به نام متا را به عنوان تلاشی برای منحرف کردن توجه از سیل گزارش‌های منفی رسانه‌ها مورد تمسخر قرار داده‌اند. منتقدان این تغییر نام تجاری را به عنوان تلاشی برای حواس پرتی از بهمن افشاگری‌های مخرب اسناد فاش شده هاوگن مورد تمسخر قرار داده‌اند.

مقاله‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد که مدیران شرکت از پتانسیل آسیب‌رسانی به سایت‌هایشان در زمینه‌های متعدد، از جمله گسترش کنترل‌نشده سخنان نفرت‌انگیز در کشورهای در حال توسعه و همچنین تأثیر اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان اطلاع داشتند.

هاوگن فیس بوک را به نادیده گرفتن نگرانی‌هایی که توسط کارمندان خود در جهت کسب سود مطرح می‌شود، متهم کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا زاکربرگ باید کناره‌گیری کند، گفت: «فکر می‌کنم فیس‌بوک با کسی که مایل به تمرکز بر ایمنی باشد قوی‌تر خواهد بود، بنابراین بله.»

او ادامه داد: اشتباه کردن او را به آدم بدی تبدیل نمی‌کند، اما ادامه دادن به همان اشتباهات بد بعد از اینکه فهمیدید این اشتباه است، غیرقابل قبول است. هاگن در هفته‌های اخیر در برابر قانون‌گذاران ایالات متحده و بریتانیا شهادت داده است.

اما مشتاقان دره سیلیکون بر این باورند که متاورس می‌تواند نشان دهنده جهش بزرگ بعدی در تکامل اینترنت باشد و در نهایت دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی محو کند و فرصت‌های اقتصادی جدیدی را ایجاد کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *