نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:19 ق.ظ

صنعت خودرو در نمایشگاه CES با رفتن به سمت متاورس رقابت می کند

8 ژانویه 2023 – اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

اجازه دادن به راننده یک وسیله نقلیه خودران برای تماشای یک فیلم، یک فروشنده برای فروش خودرو از یک خودروی “مجازی”، یا یک مهندس برای شبیه سازی نحوه جا افتادن یک قطعه جدید: صنعت خودرو طعم وسوسه انگیزی از متاورس را دریافت می کند. نمایشگاه فناوری CES

یکی از ابزارهایی که در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است، یک سیستم تلویزیونی در خودرو است که توسط سازنده قطعات فرانسوی Valeo توسعه یافته است و نیازی به کنترل از راه دور ندارد.

برای تغییر کانال، رانندگان یا مسافرانی که هدست به سر دارند، یک حرکت ساده در هوا با دست خود انجام می دهند و حسگرهای داخل خودرو حرکت را تشخیص می دهند.

غیا خمیری، سرپرست پروژه Valeo، گفت: برای کاربرانی که احساس یک هدست کامل را دوست ندارند، حسگرهای موجود در نمای بیرونی وسیله نقلیه امکان ادغام عابران پیاده یا مناظر واقعی را در تصاویر واقعیت مجازی (VR) فراهم می‌کنند.و اگر حسگرها تشخیص دهند که فرد احساس استرس می‌کند، سیستم می‌تواند تصاویر آرامش‌بخشی را برای ایجاد آرامش ارائه دهد.

خمیری گفت: در Valeo، “ما در حال انجام کارهای زیادی بر روی خودروهای برقی و خودمختار هستیم و روی سنسورها کار می کنیم.” ما از خود پرسیده بودیم که چه چیزی می توانیم برای لذت کاربران ارائه دهیم.”

سیستم این شرکت که هنوز در نمونه اولیه است، در ابتدا برای استفاده مسافران یا رانندگان در زمان استراحت، مانند هنگام شارژ وسیله نقلیه الکتریکی آنها، طراحی شده است.هنگامی که وسایل نقلیه کاملاً خودمختار می شوند، راننده احتمالاً می تواند در هنگام رانندگی از آن استفاده کند.

فیلم های روی شیشه جلو

Holoride، یک استارت آپ تحت حمایت خودروساز آئودی، در حال حاضر یک هدست واقعیت مجازی را که صرفاً برای سرنشینان صندلی عقب در نظر گرفته شده، می فروشد.این سیستم به کاربران اجازه می دهد با استفاده از یک کنترلر فیلم تماشا کنند یا یک بازی ویدیویی انجام دهند و محتوای VR را با حرکات ماشین هماهنگ می کند تا از حالت تهوع جلوگیری کند.نسخه جدید معرفی شده توسط Holoride در CES می تواند در هر خودرویی کار کند.

خودروساز آلمانی BMW یک خودروی مفهومی برای مدل های آینده ارائه کرد که ترکیبی از “دنیای واقعی و مجازی” است.

این سیستم یک پروژه بالقوه شامل تصاویر واقعیت افزوده نمایش داده شده بر روی شیشه جلو – مانند سرعت یا جهت ماشین – را به نمایش می گذارد و حتی می تواند کل شیشه جلو را به یک صفحه نمایش برای تماشای فیلم تبدیل کند.

در گزارشی از شرکت مشاوره مک کینزی که در آستانه نمایشگاه CES ، می‌گوید: «اگرچه یک متاورس کاملاً غوطه‌ور و به هم پیوسته سال‌ها باقی مانده است، سهامداران صنعت خودرو می‌توانند از قبل ارزش کسب‌وکار واقعی را از فناوری‌های طراحی‌شده برای فعال کردن آن به دست آورند.» .

یک مثال: خودروساز ایتالیایی فیات در ماه دسامبر چیزی را راه اندازی کرد که آن را “فروشگاه متاورس” نامید که در آن مشتریان می توانند با کمک یک دستیار آنلاین یک وسیله نقلیه را جستجو، پیکربندی و حتی خریداری کنند.

تعمیرات از راه دور

اگر فناوری‌ها به پیشرفت خود ادامه دهند – به‌ویژه دستگاه‌های “هپتیک” که یک حس لمس کردن را شبیه‌سازی می‌کنند – مصرف‌کنندگان می‌توانند عملاً یک نمونه بسیار واقعی از یک وسیله نقلیه را بررسی کنند، درهای آن را باز کنند، صندلی‌هایش را احساس کنند، به سمت بزرگراه شتاب بگیرند – درست همانطور که با مک کینزی گفت: ماشین واقعی.

و اگر وسیله نقلیه ای خراب شود، یک تکنسین می تواند از راه دور کاربر را برای انجام تعمیرات ساده راهنمایی کند.

متاورس می تواند در طراحی محصولات جدید یا آزمایش آسان تر آنها در محیط های مختلف نقش داشته باشد.

الکساندر کورژون، رئیس بخش نوآوری قطعه‌ساز فرانسوی Plastic Omnium، به CES آمد تا راه‌هایی را که شرکتش می‌تواند فناوری‌های جدید را به کار گیرد، بررسی کند.

او گفت، برای مثال، متاورس می‌تواند به مشتری نشان دهد که چگونه یک ماده بازیافتی ممکن است به شکل خاصی واکنش نشان دهد و “اثری را که می‌تواند روی خودرو داشته باشد به طراح نشان دهد”. همچنین می تواند برتری یک محصول جدید را نشان دهد.

این گروه همچنین ممکن است با استفاده از متاورس برای جلسات تیم مدیریت جهانی خود آزمایش کند – در وهله اول آنها را از دردسر راه افتادن نجات دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *