نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:21 ق.ظ

متا و کوالکام برای ساخت تراشه های واقعیت مجازی سفارشی برای برنامه های متاورس توافق کردند

2 سپتامبر 2022-آرجون خرپال- Ercin Erturk | خبرگزاری آنادولو | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

متا مادر فیسبوک و کوالکام بر روی ساخت تراشه های واقعیت مجازی برای برنامه های مختلف متاورس کار خواهند کرد.

دو غول فناوری ایالات متحده با استفاده از فناوری واقعیت توسعه‌یافت (XR) اسنپدراگون کوالکام، قراردادی چند ساله «برای همکاری در دوره جدیدی از محاسبات فضایی» امضا کردند. واقعیت بسط یافته به فناوری هایی از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره دارد که دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم ادغام می کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما در حال کار با Qualcomm Technologies بر روی چیپ‌ست‌های واقعیت مجازی سفارشی‌شده – با پلتفرم‌ها و فناوری Snapdragon XR – برای نقشه راه آینده محصولات Quest هستیم.»

محصولات Quest خط تولید هدست های واقعیت مجازی متا هستند. هدست Meta Quest 2 در حال حاضر از چیپست Qualcomm Snapdragon XR2 استفاده می کند.

از زمان تغییر نام تجاری خود در سال 2021، متای والدین فیسبوک، آینده خود را روی متاورس – اصطلاحی که فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در بر می گیرد – با هدف اینکه در آینده نزدیک افرادی را در دنیای دیجیتال کار و بازی کنند، در نظر گرفته است.

در زمینه گوشی‌های هوشمند، شرکت‌هایی از اپل گرفته تا سامسونگ، پردازنده‌های سفارشی خود را طراحی کرده‌اند تا از رقبا متمایز شوند و محصولات بهتری نسبت به آنچه که ممکن است با استفاده از تراشه‌های موجود در بازار تولید کنند، تولید کنند.

تمرکز بر تراشه های سفارشی متا منطقی است زیرا به نظر می رسد هدست های خود را متمایز کند و احتمالاً تجربه های منحصر به فردی را برای کاربران ایجاد کند.

زاکربرگ گفت: «بر خلاف تلفن‌های همراه، ساخت واقعیت مجازی چالش‌های جدید و چند بعدی در محاسبات فضایی، هزینه و فاکتور شکل به همراه دارد. این چیپ‌ست‌ها به ما کمک می‌کنند تا واقعیت مجازی را تا مرزهای خود پیش ببریم و تجربیات فوق‌العاده‌ای را ارائه کنیم.»

مدت زمان معامله بین شرکت ها و شرایط مالی معامله فاش نشده است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *