نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:13 ب.ظ

خسارات ناشی از سیل به اموال بیمه شده در حال افزایش است و تنها بخش کوچکی از آن بیمه می شود.

1 سپتامبر 2022

این عکس هوایی که در 1 سپتامبر 2022 گرفته شده است، مردم سیل زده را نشان می دهد که پس از باران های موسمی شدید در شهر دره الله یار در ناحیه جعفرآباد، استان بلوچستان به چادر پناه می برند. – باران های موسمی یک سوم پاکستان را زیر آب برده است و از ژوئن تاکنون جان حداقل 1190 نفر را گرفته و سیل های قدرتمندی را به راه انداخته است که بخش هایی از محصولات حیاتی را از بین برده و بیش از یک میلیون خانه را آسیب زده یا ویران کرده است.فدا حسین | Afp | گتی ایماژ

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی غول بیمه سوئیس ری منتشر شد، هزینه خسارت سیل به اموال بیمه شده در سراسر جهان به شدت در حال افزایش است و تغییرات آب و هوایی یکی از چندین عامل است.

از سال 1991 تا 2000، خسارت جهانی بیمه شده ناشی از سیل حدود 30 میلیارد دلار بود. طبق گزارش سوئیس ری، در دهه بعد، خسارت جهانی بیمه شده ناشی از سیل 40 میلیارد دلار و از سال 2011 تا 2020، خسارت جهانی بیمه شده ناشی از سیل 80 میلیارد دلار بود.

سوئیس ری گفت که تنها در سال اول دهه آینده، 2021، خسارت بیمه شده 20 میلیارد دلار بوده است.

این تنها کسری از کل خسارات ناشی از سیل است. بر اساس گزارش سوئیس ری، در دهه 2011 تا 2020، 82 درصد از خسارات اقتصادی جهانی ناشی از سیل بدون بیمه بوده است.

رشد جمعیت، رشد شهرها، و شدت فزاینده حوادث سیل به دلیل تغییرات آب و هوایی مقصر افزایش خسارات ناشی از سیل هستند. در گزارش Swiss Re آمده است: «تغییرات اقلیمی احتمال وقوع باران‌های شدید، شدید و سیل‌های کوتاه مدت مرتبط با طوفان‌های استوایی را افزایش می‌دهد.»

به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، پاکستان در حال حاضر در تلاش است تا پس از سیل های مرگباری که بیش از 1000 کشته و زخمی بر جای گذاشته است، بهبود یابد.

پاکستان غرق در رنج است. گوترش گفت که مردم پاکستان با یک بادهای موسمی بر روی استروئیدها – تاثیر بی امان سطوح دوره ای باران و سیل روبرو هستند.از آنجایی که ما همچنان شاهد رویدادهای آب و هوایی شدیدتر و شدیدتر در سراسر جهان هستیم، ظالمانه است که اقدامات اقلیمی در حال افزایش است زیرا انتشار جهانی گازهای گلخانه ای همچنان در حال افزایش است و همه ما را – در همه جا – در معرض خطر فزاینده قرار می دهد.

در ایالات متحده، تقریباً 40٪ از جمعیت در شهرستان های ساحلی و 10٪ دیگر در دشت های سیلابی زندگی می کنند.

کیت گفت: علیرغم اینکه بازار خصوصی بیمه سیل در چند سال گذشته رواج یافته است، هنوز بسیاری از مردم تحت پوشش سیل نیستند و اکثر کسانی که تحت تأثیر این حوادث قرار گرفته‌اند بیمه نیستند و به آنها اجازه می‌دهد تا با هزینه‌های خود قطعات را تحویل بگیرند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *