نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 11:13 ب.ظ

پرواز سبز گران‌تر خواهد بود

22 اکتبر 2021توسط Tangi Quemener

صنعت هواپیمایی معتقد است که تقاضا برای سفر هنوز در حال رشد است اما هزینه‌های سبز شدن می‌تواند آینده صنعت را تیره کند.

تحت فشار زیادی برای سبز شدن، صنعت هوانوردی باید میلیاردها دلار هزینه کند تا با اقلیم سازگارتر شود و این امر باعث افزایش نرخ بلیط هواپیما شده و سفرهای هوایی را بار دیگر در اختیار ثروتمندان قرار دهد.

مانند بسیاری از کشورها، خطوط هوایی در سراسر جهان متعهد شده‌اند تا سال 2050 آلایندگی را حذف کنند. اتحادیه اروپا تحت فشار است و این امر بر صنعت هوانوردی در میان سایر بخش‌ها فشار وارد می‌کند.

27 عضو اتحادیه نیز می‌خواهد از بنزین هواپیما مالیات بگیرد. همه این‌ها با هزینه‌ای بی‌سابقه برای صنعت خواهد بود.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، که 290 شرکت هواپیمایی عضو آن 82 درصد از تردد هوایی جهان را تشکیل می‌دهند، تخمین می‌زند که انتقال سبز صنعت حدود 1.55 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

به منظور انجام این گذار، خطوط هوایی باید در جدیدترین هواپیماها سرمایه گذاری کنند که کارآمدتر از ناوگان فعلی آن‌ها است. ایرباس امیدوار است هواپیماهایی که با هیدروژن کار می‌کنند، که هنگام سوختن آلودگی ایجاد نمی‌کند، تا سال 2035 وارد خدمت شوند. در همین حال، یک زنجیره تولید سوخت پایدار هوانوردی (SAF) که اتحادیه اروپا قرار است در نسبت‌های تدریجی اجباری کند، تقریباً باید از ابتدا ایجاد شود.

یاتا امیدوار است دو سوم کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را با استفاده از SAFها-سوخت‌های غیر متعارف مشتق شده از محصولات ارگانیک از جمله روغن پخت و پز و جلبک‌ها-انجام دهد. سوخت در حال حاضر بین 20 تا 30 درصد از هزینه‌های هواپیمایی را شامل می‌شود.

وزیر حمل و نقل فرانسه گفته است که، به این ترتیب، سه برابر (برای کسانی که از روغن‌های استفاده شده (بازیافت شده) استفاده می‌کنند، پنج برابر گران‌تر برای زیست توده و پنج تا ده برابر گران‌تر برای سوخت‌های مصنوعی هستند. وی گفت: «افزایش تولید برای کاهش قیمت» بسیار مهم است.

پاتریک پویان، رئیس غول نفت و گاز TotalEnergies، که SAF را تولید می‌کند، در اوایل سال جاری هشدار داد که هزینه این سوخت‌های غیر معمولی با سوخت‌های معمولی ارزان‌تر فاصله زیادی دارد.

وی گفت: «انتقال انرژی و محیط زیست نه تنها باید توسط خطوط هوایی یا شرکت‌های انرژی بلکه از طریق کل زنجیره، از جمله مشتریان تامین مالی شود.»

یاتا می‌گوید هزینه حمل و نقل هوایی از سال 1950 به دلیل معرفی هواپیماهای جت در دهه 1960، که منجر به رشد چشمگیر صنعت شد و مقررات زدایی بخش در ایالات متحده در سال 1978 از سال 1950 تا کنون 96 درصد کاهش یافته است.

خطوط هوایی وضعیت مناسبی ندارند، غرق در بدهی هستند و برای به جریان انداختن دوباره پول نقد تلاش می‌کنند. بنابراین آن‌ها چگونه می‌خواهند یک انتقال سبز را تأمین کنند که نمی‌تواند به تأخیر بیفتد زیرا جهان با آثار فاجعه بار تغییرات آب و هوا مواجه است؟

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *