نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:00 ق.ظ

FAA می گوید فناوری به جلوگیری از فرودهای خطرناک کمک می کند

9 مارس 2023 – یک هواپیمای دلتا ایر لاین در 26 ژانویه 2023 در بوستون در فرودگاه بین المللی لوگان فرود آمد. مقامات فدرال روز چهارشنبه، 8 مارس 2023، گفتند که تجهیز 43 فرودگاه اصلی ایالات متحده به فناوری برای هشدار دادن به هواپیماهای ورودی به جای باند فرودگاه، تکمیل شده است. اعتبار: AP Photo/Michael Dwyer, File

مقامات فدرال گفتند که تجهیز 43 فرودگاه بزرگ ایالات متحده را با فناوری تکمیل کرده اند تا هشدار دهند که هواپیماهای ورودی به جای باند فرودگاه، به سمت باند تاکسی فرودگاه هدف قرار می گیرند.

اداره هوانوردی فدرال گفت که نرم افزار این سیستم زمانی را پیش بینی می کند که هواپیما برای فرود در یک تاکسی وی در صف قرار می گیرد و هشداری را به کنترل کننده های ترافیک هوایی ارسال می کند.

هیچ یک از تماس‌های نزدیک اخیر بین هواپیماها شامل صف‌بندی نادرست هواپیماها برای فرود در تاکسی‌وی نبود، اما این نوع خطا تقریباً منجر به فاجعه در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۷ شد.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل پس از حادثه سانفرانسیسکو که در آن یک جت ایر کانادا نزدیک بود با چهار هواپیمای دیگر در یک تاکسی در شب برخورد کند، تغییر فناوری را توصیه کرد.

هیئت ایمنی همچنین توصیه کرد که FAA هواپیماهایی را که در فرودگاه‌های اصلی فرود می‌آیند، بخواهد سیستم‌هایی برای هشدار دادن به خلبانان در صورت عدم قرار گرفتن در باند پرواز داشته باشند FAA. گفت هنوز در حال بررسی این توصیه است. هواپیماهای تجاری در حال حاضر تجهیزات دیگری برای کمک به خلبانان در صف باند فرودگاه های بزرگ دارند.

تاکسی‌وی سطوح آسفالت‌شده‌ای هستند که هواپیماها از آن‌ها برای قرار گرفتن در موقعیت برای برخاستن یا تاکسی به ترمینال پس از فرود استفاده می‌کنند. به گفته FAA، اکثر موارد فرود هواپیما در تاکسی وی شامل «هواپیمایی عمومی» – هواپیماهای کوچک متعلق به خصوصی – است، اما 16 درصد شامل پروازهای تجاری است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *