نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 7:54 ب.ظ

چگونه تأمین مالی جمعی کمک می‌کند تا شکاف بودجه برای زنان کارآفرین کاهش یابد

توسط مردیت وود

شکاف دستمزد جنسیتی واقعی، فراگیر و گسترده است و تقریباً در همه صنایع و کسب و کارها رخ می‌دهد. در واقع، این فقط مربوط به اشتغال سنتی نیست – حتی صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال تامین مالی هستند با مسائل مشابه روبرو هستند.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل Fundera، کارآفرینان زن نسبت به مردان وام کمتری و با نرخ بهره بالاتر دریافت می‌کنند. آن‌ها بیشتر از مردان نیز برای وام‌های کوتاه مدت – که گران‌تر هستند – تأیید می‌کنند.

شکاف بودجه برای زنان شکل دیگری از شکاف دستمزد است که تا حدی به دلیل عدم تنوع و سوگیری ذاتی افراد و موسساتی که وام می‌دهند یا با سرمایه گذاری در مشاغل جدید موافقت می‌کنند، وجود دارد.

در عوض، زنان بیشتری مجبورند برای تأمین بودجه مورد نیاز خود برای تأمین یا توسعه مشاغل خود به سرمایه گذاری جمعی روی آورند. سرمایه گذاری جمعی زمینه بازی را فراهم می‌کند، زیرا در حالی که سرمایه گذاران و وام دهندگان بخش کوچکی از مردم (عمدتا مردان سفیدپوست) را تشکیل می‌دهند، حامیان سرمایه‌گذاری جمعی از بخش‌های نماینده‌تری از جامعه-از جمله زنان، تشکیل شده‌اند.

شکاف بودجه چیست؟

قبل از اینکه بفهمیم چرا زنان در دوره‌های تأمین سرمایه جمعی بهتر عمل می‌کنند، بیایید وضعیت بودجه و جنسیت را بررسی کنیم. Fundera عوامل فردی را که در دریافت کمک های مالی سنتی کمتر و با نرخ بدتری نسبت به مردان به اوج می‌رسد، از بین برد. اگر به تعصبات و موانعی که زنان در محیط کار با آن روبرو هستند توجه کرده باشید، آشنا به نظر می‌رسد:

  • زنان درخواست پول کمتری می‌کنند – به طور متوسط ​​حدود 35000 دلار کمتر از مردان.
  • کسب و کارهای متعلق به زنان وام‌های کوتاه‌مدت بیشتری دریافت می‌کنند-که معمولاً کوچک‌ترین وام‌ها با بیشترین نرخ بهره هستند.
  • زنان نرخ بهره بالاتری را پرداخت می‌کنند – به طور متوسط​​، 13 rates نرخ بهره بالاتر برای همان محصولی که مردان دریافت می‌کنند.
  • زنان نمرات اعتباری کمتری دارند – این احتمالاً به دلیل شکاف دستمزد است و بر نوع وام‌هایی که زنان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، تأثیر می‌گذارد.
  • نرخ بهره بانکی زنان بدتر است – این عامل، نتیجه محدودیت اعتباری مردان به دلیل درآمد بیشتر، بر گزینه‌های موجود وام نیز تأثیر می‌گذارد.
  • زنان تمایل به داشتن مشاغل جوان دارند – که در عین حال نشان دهنده هیجانات اخیر در مورد کارآفرینی زنان است، اما مانع موفقیت آن‌هاست.

هنگام درخواست کمک مالی با استفاده از وام دهندگان سنتی، مشاغل تحت مالکیت زنان فقط 4.4 درصد از کل دلارهایی را که سالانه به مشاغل کوچک وام می‌دهند، تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش Fundera، حتی از SBA که مدعی است وام دادن به مشاغل تحت مالکیت زنان و اقلیت‌ها را در اولویت قرار می‌دهد، زنان 2.5 برابر کمتر از مردان پول دریافت می‌کنند.

تعصبات موجود در شکاف بودجه برای زنان

دنیای وام دهی و امور مالی به طور فزاینده‌ای توسط الگوریتم‌هایی هدایت می‌شود که ممکن است به درخواست یک صاحب مشاغل زن نگاه کند، نرخ استفاده از اعتبار کمتر او را (در مقایسه با مردی که اخیراً درخواست کرده است) ببیند و بدون در نظر گرفتن عوامل اجتماعی بزرگتر، تأیید را رد کند.

اما حتی در مواردی که انسان‌ها درگیر هستند، نتایج بسیار زیبا نیستند: فقط 8 of از شرکای 100 شرکت سرمایه‌گذاری برتر جهان زن هستند و تحقیقات SBA نشان می‌دهد که جنسیت و ترکیب نژادی هیئت‌های سرمایه گذاری بر تصمیمات آن هیئت‌ها تأثیر می‌گذارد.

یک مطالعه در کالج بابسون همچنین نشان داد که زنانی که «مانند یک مرد» رفتار می‌کردند، موفق‌تر از کسانی بودند که رفتارهای زنانه از خود نشان می‌دادند، به گفته نویسنده مقاله، «تصور غالب در دنیای مالی وجود دارد که کارآفرین موفق یک جوان سفیدپوست است.» سرمایه گذاران تمایل دارند زمینهای کارآفرینان مرد را بر کارآفرینان زن ترجیح دهند، حتی زمانی که زمین‌های بازی دقیقاً یکسان باشند.

صاحبان کسب و کارهای زنان رنج می‌برند، خواه ریشه تکذیب آن‌ها از الگوریتم‌ها ناشی می‌شود – که توسط کسانی طراحی شده است که طیف کاملی را در نظر نمی‌گیرند – یا افراد، شاید به این دلیل که نمایندگی زن بسیار کمی در هیئت مدیره‌هایی وجود دارد که وجوه را پراکنده می‌کنند.

چرا تأمین سرمایه جمعی بهتر کار می کند

بنابراین در مواجهه با شکاف بودجه برای زنان، کارآفرینان زن برای کسب بودجه مورد نیاز برای کسب و کار به کجا مراجعه کنند؟

مطالعه‌ای که توسط شرکت مشاوره‌ای PwC و مرکز سرمایه گذاری جمعی انجام شد، نشان داد که زنان در رسیدن به اهداف خود در سایت‌های جمع آوری کمک‌های مالی مانند Kickstarter موفق‌تر از مردان هستند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *