نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:05 ق.ظ

قدرت آموزش کارآفرینی در اروپا از مرکز نوآوری

05/10/2021

در برنامه‌های مرکز نوآوری اروپایی این سوال مطرح است که چگونه کارآفرینی را آموزش می‌دهید و چگونه یک فرد کارآفرین می‌شود؟راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان طی کرد، اما معمولاً شامل سه عامل مشترک است: تمایل به حل مشکل، اشتیاق سوزان و محیطی پرورده برای جمع آوری همه آن‌ها.

برای مثال پیتر لاکاتوس را در نظر بگیرید: پیتر مدرک کارشناسی خود را تازه تمام کرده بود. او انگیزه و اشتیاق زیادی برای کارآفرین شدن داشت اما احساس می‌کرد چیزی را از دست داده است. بنابراین او در برنامه علوم اطلاعات کارشناسی ارشد EIT Digital در زمینه نوآوری و کارآفرینی ثبت نام کرد که او را در جامعه EIT غوطه‌ور کرد. از طریق این مطالعات، پیتر دانش ارزشمندی را از دوره‌های فنی همراه با برنامه درسی تجارت و کارآفرینی کسب کرد. او همچنین در شبکه‌ای از دانش آموزان و شرکا قرار گرفت که بعداً از آن‌ها استفاده کرد تا کار خود را آغاز کند. محیط پرورش دهنده جامعه EIT، به عنوان بزرگترین اکوسیستم نوآوری اروپا و برنامه‌های آموزشی کارآفرینی آن، به پیتر انگیزه لازم برای کارآفرین شدن را داد.

با این حال، گاهی اوقات مسیر متفاوتی وجود دارد، چرخش غیر منتظره رویدادها: افراد به دنبال کارآفرینی نیستند، بلکه درگیر آن می‌شوند. ایده، تحقیق یا پروژه اشتیاق آن‌ها شکل زندگی خود را می‌گیرد و برای زنده نگه داشتن آن‌ها خود را به دنیای کارآفرینی می‌اندازند.

همه آن‌ها از زمینه‌های مربوطه خود استفاده می‌کردند: مهندسی، فناوری اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی و از تخصص خود برای توسعه یک ایده استفاده کردند، چالش‌های عمده اجتماعی را برطرف کردند، که بعداً آن‌ها را به بازار آوردند. وجه مشترک آن‌ها چیست؟ همه آن‌ها از برنامه‌های آموزشی EIT فارغ التحصیل شده‌اند که در آن دانش آموزان از رشته‌های مختلف مهارت و شبکه‌ای را در اختیار دارند تا تحقیقات خود را به محصولات، ایده‌ها به مشاغل و راه حل‌های قدرتمند برای چالش‌های مهم اروپا تبدیل کنند. https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *