نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:04 ق.ظ

امارات متحده عربی و اقتصاد دیجیتال

اقتصاد دیجیتال یکی از عناوین اصلی کار دولت در امارات متحده عربی بوده است، در حالی که در ده سال گذشته شاهد اقدامات سریع برای تقویت سیستم اقتصاد دیجیتالی بوده‌ایم که در حال حاضر 4.3 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه تأیید کرد که برنامه‌های استراتژیک اقتصاد امارات متحده عربی عمدتاً مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است، با توجه به اینکه تبدیل سریع سیستم‌های سنتی به دیجیتال به منظور افزایش سرعت رشد اقتصادی و کمک به ایجاد فرصت‌های واقعی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی و واقعی است. فرصت‌هایی برای کادرهای ملی برای استفاده از تغییرات همراه با مرحله تحول نیز ایجاد می‌شود.

امارات دارای مجموعه‌ای از عناصر قدرت است که آن را برای ساختن یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دیجیتالی در جهان واجد شرایط می‌کند، زیرا در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارآیی دولت در سطح بین المللی رتبه اول را دارد و در سطح جهانی در پوشش شبکه تلفن همراه رتبه اول را دارد. رتبه دوم در زمینه خرید فناوری‌های پیشرفته دولتی و چهارم در کلیه اشتراک‌های تلفن همراه به ازای هر 100 نفر و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر دسترسی و استفاده از خدمات اساسی از مشاغل تا معاملات تجاری و قوانین و همچنین رتبه ششم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و هفتم در تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدل‌های تجاری و سطح شرکت می‌باشد.

براساس نتایج مطالعه‌ای که روزنامه «اکونومیست» در مورد بهبود اقتصاد دیجیتال در امارات گزارش داده است، 40 درصد از مردم این کشور بیش از یک بار در هفته از خدمات دیجیتال دولتی استفاده می‌کنند.

امارات متحده عربی گام‌های مشخصی را در جهت ایجاد اقتصاد دیجیتال برداشته و از مزایای مثبت و مزایای تحول دیجیتالی بهره می‌برد و از سابقه طولانی خود و سابقه ابتکار عمل در راه اندازی نوآوری‌ها بهره می‌برد.

برنامه‌های استراتژیک اقتصاد ملی عمدتا به اقتصاد دیجیتال بستگی دارد، زیرا به ایجاد فرصت‌های واقعی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی کمک‌کند و دولت با اتخاذ استراتژی امارات متحده عربی برای انقلاب صنعتی چهارم، به عنوان یکی از اهداف آن افزایش امنیت دیجیتال است که با اتخاذ سیاست‌های اقتصاد فناوری‌های معاملات دیجیتال و دیجیتال «Blockchain» در خدمات و معاملات مالی به دست می‌آید.

در سپتامبر 2017، امارات متحده عربی «استراتژی امارات متحده عربی برای انقلاب صنعتی چهارم» را راه اندازی کرد که هدف آن تقویت موقعیت کشور به عنوان مرکز جهانی انقلاب صنعتی چهارم و کمک به دستیابی به اقتصاد ملی رقابتی مبتنی بر دانش، نوآوری و برنامه‌های کاربردی فناوری آینده که فن‌آوری‌های فیزیکی، دیجیتالی و حیاتی را ادغام می‌کند.

امارات متحده عربی استراتژی معاملات دیجیتال امارات متحده عربی 2021 را اتخاذ کرده است که هدف آن تطبیق و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته برای تبدیل 50 درصد از معاملات دولتی در سطح فدرال به پلتفرم بلاک چین تا سال 2021 است.

امارات متحده عربی شورای جهانی معاملات دیجیتالی را با هدف بررسی و تحقیق در مورد برنامه‌های جاری و آینده آن و کار بر تنظیم معاملات دیجیتال از طریق بسترهای فناوری بلاک چین تأسیس کرد. شورا معاملات را در بخش‌های مختلف مالی و غیر مالی تسهیل کرده و کارایی و قابلیت اطمینان آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این شورا متشکل از 46 عضو است که بازیگران اصلی بالقوه در بخش معاملات دیجیتال هستند، از جمله گروهی از سازمان‌های دولتی، بانک‌های پیشرو در کشور و مناطق آزاد و شرکت‌های فناوری که در زمینه معاملات دیجیتال فعالیت می‌کنند.

https://middleeast.in-24.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *