نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 اسفند 1402 11:03 ق.ظ

ایجاد یک آلبوم موسیقی کامل از سیاه چاله…

اندی کوربلی -5 اکتبر 2021

یک ریاضی‌دان بلژیکی که به دنبال ترکیب عشق خود به اعداد و داده‌ها با موسیقی و احساسات است، یک آلبوم موسیقی الکترونیکی برگرفته از داده‌های جمع آوری شده از سیاه‌چاله‌ها ایجاد کرده است.

والری ورمولن با ترجمه داده‌های شبیه سازی ادغام سیاهچاله‌ها، امواج گرانشی، ستارگان نوترونی‌، رفتار ذرات اولیه در نزدیکی سیاهچاله‌ها و کوتوله‌های سفید به صداها، نوعی موسیقی ایجاد کرد و حتی با یک قرارداد بین المللی آن را ضبط کرد.

والری با کیهان شناس دکتر توماس هرتوگ، همکار سابق و قدیمی استفان هاوکینگ، برای جمع آوری داده‌های موج گرانشی پروژه، با عنوان Mikromedas AdS/CFT 001، همکاری کرد.

بسیاری از داده‌های ورمولن از ماهواره وویجر، که در حال حاضر در فاصله 14 میلیارد مایلی زمین قرار دارد، به دست آمده است و عمدتا تشعشعات الکترومغناطیسی را که توسط اجرام مختلف کهکشانی منتشر می‌شود، ثبت می‌کند. سپس از فراصوت داده برای تبدیل خوانش تابش به صدا استفاده می‌کند.

سپس ورمولن آن صدا سازی داده‌ها را با سایر منابع داده ترکیب می‌کند که خودش با استفاده از نرم‌افزارهای موسیقی الکترونیکی مانند Max MSP برای ایجاد آهنگ، آن را دوباره تفسیر می‌کند.

موسیقی به خودی خود تاریک و نمایانگر است و دقیقاً همان چیزی است که انتظار می‌رود یک سیاهچاله به نظر برسد. اما قبل از توقف و فکر کردن، نسبیت عام برای ما روشن می‌کند که ما قادر نخواهیم بود صدا را در نزدیک، دور یا درون یک سیاهچاله با گوش‌های خود تشخیص دهیم، حتی اگر بدن ما در این فرایند بی‌اثر نباشد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *