نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 اسفند 1402 8:01 ق.ظ

این سونات موتزارت مغز را آرام و به کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع کمک می‌کند

30 سپتامبر 2021، اتو اریش، مجوز CC

محققان دریافتند قطعه موسیقی موزارت، سونات برای دو پیانو در ماژور (K 448) می‌تواند قدرت فعالیت‌های الکتریکی مرتبط با صرع را در مغز کاهش دهد.

یافته‌ها نشان داد افرادی که از این قطعه موسیقی کلاسیک لذت می‌بردند، تأثیرات درمانی آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

این قطعه برای «چهار دست» که در 1781 نوشته شده است، اولین بار در اوایل دهه 1990 هنگامی که مطالعه‌ای نشان داد گوش دادن به سونات موتزارت منجر به افزایش استدلال فضایی شد، مطرح شد.

این نتیجه، که به اثر موتزارت معروف شد، در دهه‌های گذشته در طیف وسیعی از زمینه‌ها – از جمله صرع – مورد مطالعه قرار گرفت. در این مطالعه، محققان از الکتروانسفالوگرام در 16 بزرگسال مبتلا به صرع مقاوم به دارو استفاده کردند و آن‌ها به کلیپ‌های 15 یا 90 ثانیه‌ای گوش دادند-از جمله قطعه موتزارت.

گوش دادن به K 448 و نه هیچ کلیپ موسیقی دیگری، با کاهش متوسط ​​66.5 درصدی تعداد افزایش فعالیت‌های الکتریکی مرتبط با صرع در سراسر مغز مرتبط بود. این کاهش‎‌ها تا حد زیادی در راستای چپ و راست مغز، قسمت‌هایی از مغز که در تنظیم واکنش‌های احساسی نقش دارند، مشاهده شد.

تنها سونات موتزارت برای دو پیانو در سن 25 سالگی برای جوزفا فون اورنهامر – یکی از دانش آموزان امیدوارکننده او – که بعدها به یکی از برجسته‌ترین پیانیست‌ها و آهنگسازان زن اتریشی تبدیل شد، نوشته شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *