نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:03 ق.ظ

بررسی توسعه جریان موسیقی

12 آوریل 2022 – توسط دیوید بردلی، Inderscience -اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تا قبل از اختراع دستگاه‌های ضبط صدا، صنعت موسیقی از آنجایی که درگیر اجرای زنده و فروش نت‌های موسیقی برای مردم بود تا قطعات مورد علاقه خود را در خانه بنوازند تحرک کمی داشت . اختراع دستگاه‌های ضبط و پخش منجر به تغییر رویکرد یک طرفه‌تر برای اشتراک‌گذاری و قدردانی از موسیقی شد که در آن شنوندگان منفعل‌تر شدند. «صنعت ضبط» به فروش میلیون‌ها و میلیون‌ها دستگاه به طرفداران موسیقی در طول قرن بیستم ادامه داد و با ظهور فناوری‌های جدید، مانند پخش‌کننده لوح فشرده (CD) مواد قدیمی را دوباره جمع‌آوری کرد.

صنعت شاهد تغییر ناگهانی در اوایل قرن بیست و یکم بود، زیرا رایانه شخصی و دستگاه‌های صوتی شخصی در همه جا حاضر شدند، دسترسی به اینترنت گسترده‌تر شد و با اختراع نرم‌افزاری که می‌توانست فایل‌های صوتی را از سی‌دی استخراج کند، آنها را فشرده کند و سپس به کاربران اجازه دهد تا آن فایل ها را بدون محدودیت به اشتراک بگذارید. عصر اشتراک گذاری فایل فرا رسیده بود. برای سال‌های متمادی، صنعت ضبط شکست خورد و تلاش بیهوده برای مسدود کردن دسترسی به سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که به میلیون‌ها طرفدار موسیقی اجازه می‌داد موسیقی ضبط شده را با میلیون‌ها نفر دیگر بدون در نظر گرفتن قوانین کپی رایت به اشتراک بگذارند، بی‌معنا و بدون هیچ مانعی دست و پا می‌زد.

با این حال، شرکت‌های فناوری دریافتند که احتمالاً راهی برای مسدود کردن شبکه‌های بی‌پایان همتا به همتا که امکان اشتراک‌گذاری فایل را فراهم می‌کنند وجود ندارد و به طور جدی شروع به توسعه رویکردهای جدید برای انتشار موسیقی کردند که ممکن است میلیون‌ها موسیقی را درگیر کند. طرفدارانی که از سی دی‌ها رویگردان شده بودند و به دانلودها گوش می‌دادند. استریم موسیقی به یک مدل اشتراکی (رایگان یا ممتاز) مبتنی بر تبلیغات تبدیل می‌شود که به طرفداران امکان دسترسی فوری به تقریباً هر قطعه موسیقی ضبط‌شده‌ای را می‌دهد که می‌خواهد به آن دسترسی داشته باشد.

بسیاری از طرفداران موسیقی هستند که به گوش دادن به سی دی های خود ادامه می دهند و تعداد زیادی نیز وجود دارند که با شبکه های P2P، تورنت ها و سایر سیستم های اشتراک گذاری فایل که دارای حق چاپ هستند، ادامه می دهند. حتی طرفدارانی وجود دارند که طرفدار دنیای آنالوگ وینیل هستند. با این حال، بازار پخش موسیقی به طور پیوسته رشد کرده است و دسترسی به اینترنت پرسرعت در تلفن های همراه و سایر دستگاه های قابل حمل منجر به تغییر به سمت این خدمات شده است. تحقیقات در مجله بین‌المللی تجارت الکترونیک، قصد استفاده مداوم مشترکین از سرویس‌های پخش موسیقی، مانند Apple Music، Spotify، JOOX، و Google Play Music را در یک کشور در حال توسعه در نظر می‌گیرد.

بدیهی است که جهان در حال توسعه بازار وسیع و رو به رشدی را برای این خدمات و تعداد بیشماری خدمات پخش موسیقی دیگر نشان می دهد. Shih Yee Yeoh، Xavier J.P. Yuntavid، و Phaik Nie Chin از دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی، Universiti Sains Malaysia در پنانگ، مالزی، از کاربران نظرسنجی کرده اند و دریافته اند که شاید تعجب آور نباشد، سهولت استفاده و هزینه دو عامل اصلی تاثیرگذار هستند. انتخاب کاربر این تیم اشاره می‌کند که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که طراحان اپلیکیشن و ارائه‌دهندگان خدمات باید روی چند کارکردی و جنبه‌های اجتماعی سرویس‌های خود تمرکز کنند تا کاربران موجود را تشویق کنند تا بیشتر با این سرویس درگیر شوند، مشارکت در جامعه مرتبط داشته باشند، که در نتیجه باعث تقویت کلمه خواهد شد. گسترش دهان به دهان سرویس به کاربران جدید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *