نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 8:02 ق.ظ

عصر راه دور – واقعیت افزوده در فرآیندهای خدمات

ارسال‌شده در 30 سپتامبر 2021 توسط The Manufacturer

پیشرفت تکنولوژیکی هم محرک و هم زمینه‌ساز تغییر در تولید است. پویایی نوآوری فنی و افزایش دیجیتالی‌شدن نیاز به تغییر سازمانی و افزایش نیاز به متخصصان دارد. فناوری‌های همه جانبه، مانند واقعیت افزوده (AR) و اشکال جدید همکاری، پتانسیل عظیمی برای تغییر همکاری بین انسان‌ها و ماشین‌ها، کارآمدتر، پایدارتر و ایجاد جریان درآمد جدید در خدمت ارائه می‌دهد.

فرآیندهای مکانیکی تولید محور، یعنی تعمیر و نگهداری، سرویس و فرآیندهایی مانند مدیریت قطعات یدکی، روش‌های متعددی در شرکت دارد. با توجه به این پیچیدگی، یک هماهنگی بین بخشی در تعریف الزامات یک راه حل نرم‌افزاری از ابتدا مهم است. هدف این است که از طریق توسعه مشترک، بالاترین میزان پذیرش کاربر را ایجاد کنیم. دیدگاه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود، به عنوان مثال، رعایت حفاظت از داده‌ها، ایمنی شغلی و نیاز به برخی از عملکردهایی که یک راه حل پشتیبانی از راه دور باید در عملکرد مستقیم انجام دهد. برای شناسایی سیستماتیک موارد استفاده احتمالی، مناسب است که تکالیف خدمات گذشته را در یک دوره طولانی‌تر در نظر بگیریم. سناریوهای کاربرد را می‌توان با توجه به تناسب، شباهت‌ها و همچنین هزینه‌ها طبقه‌بندی کرد و در طول زنجیره ارزش ارزیابی کرد.

فناوری جدید و راه حل‌های همکاری برای انتقال اطلاعات عملیاتی

oculavis SHARE به عنوان یک راه حل نرم افزاری مبتنی بر AR، متخصصان و تکنسین‌های سراسر جهان را با دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و عینک‌های هوشمند متصل می‌کند. به این ترتیب، دانش را می‌توان در همه‌جا و در هر زمان برای حل موثر مشکلات مربوط به ماشین و صرفه‌جویی در منابع از راه دور در دسترس قرار داد.

عملکرد و ساختار ماژول‌های فردی در oculavis SHARE الزامات خاصی را در فرایندهای خدمات پوشش می‌دهد. زمینه‌های کاربردی با ارتباط مستقیم با مشتری، مانند راه اندازی و عیب‌یابی، به طور ایده‌آل مناسب است که از راه دور با پشتیبانی متخصص اجرا شود. علاوه بر این، oculavis SHARE در شبکه جهانی سایت‌های تولیدی برای به اشتراک گذاری سیستماتیک دانش مربوطه و استفاده از پتانسیل هم‌افزایی در شبکه‌های تولید توزیع شده جهانی استفاده می‌کند.

برای فعالیت‌های استاندارد و مکرر، مانند راه اندازی، کارهای نگهداری، تعمیرات یا آموزش کارکنان جدید، گردش کار دیجیتالی یک رویکرد ساختارمند برای انتقال دانش ارائه می‌دهد. با کمک AR Viewer، یک تصویربرداری مجازی با اشعه ایکس، اجزای ماشین‌ها می‌توانند به صورت سه بعدی تجسم شوند و با سایر اطلاعات مربوط به قطعات مانند نمودارهای مدار، برگه‌های داده یا دستورالعمل‌های عملکرد غنی شوند. این امر دنیای فیزیکی ماشین‌ها را با محتوای کار دیجیتال ادغام می‌کند.

اگر شرایطی به کمک فنی نیاز داشته باشد، اپراتور دستگاه داخل oculavis SHARE می‌تواند از راه دور مستقیماً از یک متخصص پشتیبانی سمعی و بصری اطلاعات دریافت کند. در این زمینه، انواع ویژگی‌های تماس ویدئویی مانند حالت ناوبری، بزرگ‌نمایی یکنواخت برای مناطق سخت دسترسی به دستگاه و حاشیه نویسی‌های پیشرفته به عنوان نشانه‌های بصری، به رفع مشکل متمرکز و سریع کمک می‌کند. کاربران مهمان oculavis SHARE به سادگی با یک پیوند از طریق مرورگر تلفن همراه یا دسکتاپ خود به تماس خدمات از راه دور دسترسی پیدا می‌کنند. این عملکرد به ویژه در صورت امکانات محدود برای نصب برنامه‌های جدید بر روی دستگاه‌های تحت مدیریت شرکت بسیار مفید است. رابط کاربری بصری و مستقل از دستگاه همیشه یک همکاری داخلی و خارجی کاربر پسند را تضمین می‌کند. دانش ایجاد شده در تماس از راه دور را می‌توان به صورت سیستماتیک با اسکرین شات و ضبط ویدئو ثبت کرد تا سپس در قالب یک گزارش خدمات خلاصه در اختیار کارکنان خود یا مشتری نهایی قرار گیرد.

مدل‌های تجاری دیجیتال برای تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات

فراتر از تغییر فرایندهای خدمات، oculavis SHARE فرصتی را برای گسترش دامنه خدمات و در نتیجه ایجاد مدل‌های تجاری جدید ارائه می‌دهد. با گزینه برچسب سفید ما، تولیدکنندگان ماشین آلات و کارخانه‌ها از مارک تجاری شرکت و رابط کاربری و برنامه‌های کاربردی بومی بهره‌مند می‌شوند، بنابراین می‌توانند به صورت یکپارچه oculavis SHARE را به عنوان یک راه حل دیجیتالی در زنجیره ارزش خود تعبیه کنند. در یک محیط رقابتی دائمی، شرکت‌ها از طریق طیف گسترده‌ای از خدمات جدید، تجربه رو به رشد مشتریان را تضمین می‌کنند. با هم‌سویی مداوم پیشنهاد ارزش با مشتری، به عنوان مثال با تمرکز بر کارایی کلی کارخانه (OEE)، مزایای سرویس دیجیتالی جدید ملموس می‌شود، اعتماد به پیشنهاد جدید ایجاد می‌کند و از نظر سازنده ماشین پتانسیل درآمد اضافی ایجاد می‌کند.

شرکت‌های تولیدی و فرآوری به دلیل تحولات سریع در همه گیری کرونا، تغییر روش‌های سنتی کار را آغاز کرده‌اند. همکاری از راه دور بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های سفر یا عوامل دیگری که حضور فیزیکی متخصصان و تکنسین‌ها را در محل غیرممکن می‌سازد، روند روان خدمات، سرویس و تولید را تضمین می‌کند. تحول دیجیتالی فرآیندهای مربوط به ماشین با oculavis SHARE نه تنها افزایش کارآیی مستقیم را از طریق افزایش در دسترس بودن ماشین به ارمغان می‌آورد، بلکه این فرصت را برای تولیدکنندگان ماشین آلات و کارخانه‌ها ایجاد می‌کند تا مدل‌های تجاری دیجیتالی را در خدمت جریان‌های جدید درآمد کشف و ایجاد کنند. فرآیندهای مبتنی بر واقعیت افزوده می‌تواند هزینه‌های سفر را کاهش داده و جنبه اکولوژیکی مدیریت پایدار را با به حداقل رساندن ردپای CO2 پیاده سازی کند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *