نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:53 ق.ظ

آزمایش فناوری تبدیل زباله‌های پلاستیکی به هیدروژن سبز

توسط اش جونز، 6 سپتامبر 2021

بر اساس قرارداد جدید شرکت انرژی لهستانی Hydrogen Utopia International (HUI) و شرکت شیمیایی آلمانی Linde با Powerhouse Energy، زباله‌های پلاستیکی به زودی می‌توانند برای به شهرها در تامین انرژی تبدیل شوند.

این پروژه، که در حال حاضر در مرحله امکان سنجی است، شامل تبدیل پلاستیک، تایرهای فرسوده و سایر اشکال زباله‌های شیمیایی به هیدروژن سبز با استفاده از فناوری است که هر دو شرکت برای استفاده در مکان‌های مختلف در سراسر اروپا شروع کرده‌اند.

این سرمایه گذاری مشترک در حال حاضر دسترسی به فناوری را در کارخانه‌های یونان، لهستان و مجارستان تضمین کرده است. توزیع در این مناطق پس از مرحله امکان سنجی، بسته به توافقاتی که HUI قادر به تأمین آن است، انتظار می‌رود. نقطه کانونی اصلی مطالعه امکان سنجی یک کارخانه اولیه است که در Konin در لهستان مرکزی راه اندازی شده و در آن‌جا آزمایش می‌شود.

پاورهاس ادعا می‌کند فناوری تولید بسته پراکنده – نوعی بازیافت مواد شیمیایی – این است که 40 تن زباله پلاستیکی را به 58 مگاوات ساعت برق تجدیدپذیر و هیدروژن پاک در روز تبدیل می‌کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن، هیدروژن ایجاد شده در این کارخانه به عنوان سوخت اتوبوس‌های محلی و سایر وسایل نقلیه سنگین مانند ون و کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و کم هزینه طراحی شده است.

طبق بیانیه یک شرکت، به لطف جنبه‌ای از فناوری که امکان ادغام با سیستم‌های گرمایش مرکزی را فراهم می‌آورد، می‌تواند در سیستم‌های گرمایش مرکزی آینده برای خانه‌های Konin استفاده شود. پس از اتمام، پروژه منجر به قرار دادن 10 واحد DMG در یک مکان جمع می‌شود.

هیدروژن به دلیل ارزان بودن تولید آن، تنوع و توانایی آن در استفاده از زیرساخت‌های نفت و گاز موجود برای حمل و نقل، در انتقال از سوخت‌های فسیلی ضروری است. بسیاری از طرفداران این فناوری می‌گویند که ترجیح انرژی برقی برای حمل و نقل سنگین و مسافت‌های طولانی‌تر است.

لهستان همچنین به دنبال افزایش بخش هیدروژن خود، در میان سایر بخش‌ها مانند هسته‌ای است، زیرا به دنبال دور شدن از زغال سنگ است که به طور فزاینده‌ای رقابتی می‌شود.

در طول سال 2019، شهر کنین یک استراتژی جدید انتقال انرژی برای شهر آماده کرد که شامل ابتکارات زباله به انرژی و همچنین استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت برای حمل و نقل محلی و شرکت‌های شهری است.

این شهر در حال حاضر به همراه سایر ذی‌نفعان منطقه‌ای مربوطه در حال آماده سازی طرح گذار عادلانه برای منطقه Wielkopolska شرقی است.

الکساندرا بینکوفسکا، مدیرعامل HUI گفت: «در مورد استقرار DMG در لهستان، کارایی Linde باعث کربن زدایی کشور من خواهد شد.»

وی افزود: «به لطف فناوری Powerhouse Energy DMG، ما همچنین می‌خواهیم راه حلی معتبر برای مسئله عظیم زباله‌های پلاستیکی ارائه دهیم که در حال حاضر در لهستان با آن روبرو هستیم.»

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *