نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:49 ق.ظ

از اختلال تا نوآوری: چگونه یک زنجیره تأمین انعطاف‌پذیر بسازیم

8 سپتامبر 2021

بر هیچ کس پوشیده نیست که طی سال گذشته اختلالات گسترده‌ای در زنجیره‌های تامین جهانی رخ داده است. در حقیقت، 94 درصد از شرکت‌های Fortune 1000 اعلام کرده‌اند که با اختلال در زنجیره تامین ناشی از COVID-19 مواجه هستند.

عوامل زیادی مانند تأخیر در بندر و کمبود مواد برای ایجاد انواع اختلال در نظر گرفته شده است که منجر به افزایش هزینه‌ها و تأخیر برای بسیاری از صنایع و در نهایت تأثیر بر قیمت شرکت‌ها و مصرف کنندگان برای کالا می‌شود.

در مواجهه با اختلال، سازمان‌ها مجبور به واکنش سریع، عملیات محوری و اجرای راه حل‌های موقت برای سرپا ماندن هستند. این امر نشان داده است که زنجیره‌های تأمین در بسیاری از شرکت‌ها واقعاً شکننده هستند.

عدم دیدگاهی کامل در این سیستم‌ها و داده‌ها، بزرگترین چالش بسیاری از شرکت‌ها بوده است. عدم دسترسی به داده‌های زمان واقعی منجر به تاخیرهای زیان بار در زمان پاسخگویی شده و سازمان‌ها را مجبور به مدیریت اختلالات بدون درک روشنی از پیامدهای احتمالی تصمیمات خود کرده است.

برای آمادگی بهتر برای اختلال در آینده، شرکت‌ها باید به دنبال زنجیره تامین چابک‌تر و متصل‌تری باشند. سازمان‌هایی که آمادگی بهتری برای اقدام سریع و محوری در محیط‌های متغیر داشته باشند، از مزیت رقابتی برخوردار خواهند بود.

برای ایجاد زنجیره‌های تأمین انعطاف پذیرتر و مسئولیت پذیرتر در آینده، سازمان‌ها باید از داده‌ها به طور موثرتر استفاده و فناوری‌ای را پیاده سازی کنند که شفافیت تمام عیار را در زنجیره تأمین تضمین می‌کند.

مدرنیزاسیون از طریق کد پایین امکان شفاف سازی و همکاری را فراهم می‌آورد و امکان ادغام سرویس‌های هوش مصنوعی شخص ثالث، مانند یادگیری ماشینی و پردازش اسناد هوشمند، از جمله در یک گردش کاری واحد، را فراهم می‌آورد تا بتواند واقعاً تنظیم زنجیره تامین را تغییر دهد.

کد پایین روش متفاوتی برای توسعه برنامه‌ها است. توسعه دهندگان به جای نوشتن خطوط کد، برنامه‌هایی را با استفاده از ابزارهای توسعه بصری و مبتنی براشیا ایجاد می‌کنند. استفاده از کد پایین به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا از بار بدهی فنی رهایی یابند و زمان توسعه برنامه را بدون نیاز به جایگزینی سیستم‌های قدیمی تسریع کنند.

یک نمونه عالی از زنجیره تامین مدرن را می‌توان در رهبر بخش کشاورزی و مواد غذایی در ایتالیا، آمادوری مشاهده کرد. آمادوری در طول زمان سیستم‌ها، داده‌ها و فرایندهای بسیاری را ایجاد کرده بود و نیاز به ساده سازی و دیجیتالی شدن عملیات خود برای همه طرف‌های درگیر در زنجیره تأمین آن داشت. آن‌ها برای مدرنیزاسیون زیرساخت‌های فناوری خود و ایجاد برنامه‌های تجاری متصل که سیستم‌ها و داده‌های قدیمی آن‌ها را گرد هم می‌آورد، کد پایین را انتخاب کردند.

در نتیجه، آن‌ها توانستند تمام داده‌های مربوط به استفاده از ناوگان خود را در زمان واقعی در یک نمای واحد جمع آوری کرده و تأییدیه سفارش و فاکتور را در بخش‌ها خودکار کنند. این یک رویکرد جدید برای ایجاد برنامه‌های کاربردی برای ایجاد یک زنجیره تأمین انعطاف پذیر است که انتظارات مشتری مدرن را برآورده می‌کند. زمان بهتری برای یک کسب و کار وجود ندارد که به شیوه‌ای چابک و انعطاف پذیر فکر کند.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *