نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 3:22 ب.ظ

تجهیز کامیون‌های یخچال‌دار با انرژی خورشیدی

14 اوت 2021

یک تامین کننده سیستم‌های خورشیدی و باتری قرار است کامیون‌های یخچال‌دار را با سقف‌های خورشیدی مجهز کند که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود درحالی که 1000 تریلر خنک را پر از غذا نگه می‌دارد.

حمل و نقل مواد غذایی به سوپرمارکت‌های محلی معمولاً با کامیون‌های سوخت دیزل انجام می‌شود. موتورهای دیزلی در حالت بیکار هر ساعت حدود یک گالن سوخت می‌سوزانند در حالی که بیش از 22 پوند دی اکسید کربن را در جو آزاد می‌کنند.

بر اساس شرایط یک توافقنامه جدید، XL Fleet سیستم‌های باتری و قدرت را برای 1000 واحد اول تریلر برقی جدید برقی eNow تأمین می‌کند. مأموریت XL Fleet این است که به شرکت‌ها و ناوگان آن‌ها کمک کند هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و در عین حال به آن‌ها در دستیابی به اهداف سبز خود کمک کنند.

سیستم‌های خورشیدی eNow انرژی خورشید را با ماژول‌های خورشیدی نصب شده روی سقف جذب می‌کنند و سپس انرژی را در باتری‌های کمکی مورد استفاده برای تغذیه دروازه‌های بالابر، تهویه مطبوع داخل کابین، تبرید و روشنایی ذخیره می‌کنند. سالانه تقریباً 50،000 تریلر یخچال دیزلی جدید در ایالات متحده به فروش می‌رسد و مشارکت XL Fleet با eNow یک راه حل پایدار تمام الکتریکی را تسریع می‌کند.

XL Fleet و eNow در زمینه طراحی و توسعه سیستم همکاری می‌کنند، به ویژه یک باتری لیتیوم یکپارچه و فناوری الکترونیک قدرتمند که در کف روی تریلرهای کلاس 8 نصب می‌شود و تقریباً 12 ساعت یا بیشتر زمان کار بین شارژها را فراهم می‌کند.

از پانل‌های خورشیدی نصب شده در سقف تریلر برای شارژ باتری‌ها و سیستم‌های تغذیه در زمان بیکاری یا هنگام بارگیری و تخلیه تریلر استفاده می‌شود.

این سیستم مجهز به سیستم مدیریت حرارتی است تا بتواند در طول سال در سراسر آمریکای شمالی کار کند.

آن‌ها را می‌توان با موتورهای احتراق داخلی سنتی یا موتورهای برقی به عنوان راهی برای مدیریت ناوگان برای کاهش فوری و قابل توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای جابه‌جا کرد. تحویل در نیمه اول سال 2022 پیش‌بینی می‌شود.

دیمیتری کازارینوف، مدیرعامل XL می‌گوید: «ما مدتی است که با eNow در مورد عناصر مهندسی مهم این تریلر برقی نسل بعدی هیجان انگیز همکاری می‌کنیم و تحت تأثیر فن آوری، نبوغ و اشتیاق مشترک برای پایداری هستیم.»

جف فلات، مدیرعامل eNow، می‌گوید: «این مشارکت دیدگاه صنعت حمل و نقل در مورد انرژی و حمل و نقل یخچالی را تغییر می‌دهد تا منبع اصلی مصرف سوخت دیزل و انتشار گازهای گلخانه‌ای برای ناوگان حذف شود.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *